Netwerk Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Berichten
2.534
Ik heb internet verdeelt via de router en nu zijn er 2 computer met internet . Nu wil ik er een derde aan toevoegen.

De netwerkkaart zit erin, de utp kabel zit in de poort en in de netwerkkaart alleen hij zegt dat de netwerkkabel niet goed is aangesloten, als ik hem aansluit in plaats van een andere pc dan doet ie het wel! hoe kan dat?

mvgr,

Gerben
 
Kan het misschien een verkeerde kabel zijn???
 
Heel simpel: doet de pc het wel met de kabel van een van de werkende pc's, dan is de kabel niet goed.

Doet een andere pc het wel met de nieuwe kabel, dan is er op de pc iets niet goed. Brandt het lampje op de netwerkkaart als je de kabel hebt aangsloten? Welke poorten zitten er op de router en welke gebruik jij?
 
nee lampje gaat niet branden, maar de netwerkkaart drivers zijn automatisch geinstalleert

4pooten in de router en 1 WAN poort
en 1 uplink poort

mvgr,

Gerben
 
Die kabel al in een andere pc geprobeerd? Of een andere kabel in die pc
 
we een andere kabel bij die pc en dat deed ie, ik heb al 2 verschillende utp crosskabels geprobeert maar doen het allebei niet ik denk dat het een ander soort kabel is?

mvgr,

Gerben
 
Tussen een pc en een router hoort ook geen cross-cable, maar een normale (straight-trough) kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan