Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Hallo,

ik ben nu bezig met een netwerk aanleggen. de router is geinstalleerd en die doet het (2 computers). Het probleem is hij doet het niet. Ik heb een testmap gemaakt en ik kan hem nog niet openen op de andere computer wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen ?

huh? hij doet het wel maar toch weer niet?

even wat duidelijker en meer info

het internet doet het wel maar we kunnen niet bijvoorbeeld een bestand van deze copmuter op de andere bekijken

Wat voor IP-adressen en subnetmasks heb je aan de netwerkkaarten in de 2 stations gegeven?

Wat voor besturingssystemen heb je draaien? Krijg je nog een foutmelding? Heb je de map wel gedeeld?

En mochten de IP-adressen en subnets ok zijn. Heb je de mappen geshared, en met de goede permissies (share & NTFS). Anders heb je alleen maar de admin shares waarvoor je natuurlijk als admin voor aangelogd moet zijn.

Belangrijkste is dus eerst te weten of je elkaar kunt pingen.

zo deel je iets in winxp.... je c schijf bijvoorbeeld

Bijlagen

• delen.jpg
    delen.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 35
Ik krijg deze fout als ik op "zoeken naar computers en werkgroepen" druk

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 34
heeft wel met ddelen te makne geloof ik zie mijn vorige bericht

Je moet volgens mij gewoon je bestanden delen zoals ze dat hier vertellen.

Rechtermuisknop op een partitiie, tabblad delen kiezen en invullen maar.

Geplaatst door Faith
Je moet volgens mij gewoon je bestanden delen zoals ze dat hier vertellen.

Rechtermuisknop op een partitiie, tabblad delen kiezen en invullen maar.

Als je geen XP hebt zul je altijd nog eerst bestand en printerdelen aan moeten vinken bij de eigenschappen van je netwerk

Geplaatst door m@rio

Als je geen XP hebt zul je altijd nog eerst bestand en printerdelen aan moeten vinken bij de eigenschappen van je netwerk

hij heeft waarschijnlijk wle xp, want heb je de bijlage gezien? dat randje boven een venster is in xp meestal blauw

Ja ik heb gewoon windows xp. Maar ik heb het ff gedaan zoals toetje33 het mij vertelde. Hoe kan ik nou op die schijf komen via die andere computer?

Ik heb namelijk nog niet zo'n goede ervaring met een netwerk aanleggen :o

zo krijg je dus de icoontjes op het bureaublad en hoef je geen snelkoppelingen te maken.. ( onder andere mijn netwerklocaties)

Bijlagen

• buerea.jpg
    buerea.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan