netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb via een router (repotec) een gedeelde internet verbinding met 2 andere pc's op wanadoo cable)

Tot zover alles goed. Echter als ik via de wizard netwerkverbindingen elke computer registreer kan ik na mappen gedeeld te hebben geen andere pc benaderen.

In mijn netwerklocaties\microsoftnetwerklocaties\thuis (dit is de werkgroepnaam)zie ik alle benoemde pc's staan

ook het pingen naar de ip-adressen lukt

echter zodra ik op thuisnetwerk klik en 1 van de andere pc's probeer te benaderen krijg ik onderstaande melding;

"PC1 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van deze server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heeft."

P1 = de naam van de andere pc tevens ook pc2. De werkgroep naam is bij elke pc hetzelfde. Ook heb ik dmv de wizard netwerk en een diskette op elke pc de installatie gedaan.
Alle schijven zijn gedeeld (ik zie het handje op elke afzonderlijke pc)

pc 0 = P4 winxp home
pc 1 = PII winxp prof
pc 2 = PIII winxp prof

pc0 heeft een repotec-router en daarop zijn alle pc op aangesloten alle internetverbindingen werken goed.

Wie weet de oplossing

Thanx voor de moeite

CU, Ron Woodman

Ik zie dit soort problemen hier regelmatig langskomen. Internet Connection Sharing Van Microsoft vind ik een hoogst onhandig en ondoorgrondelijk ding.

Eenvoudiger, beter en sneller is het, volgens mij, om te werken met een "proxy server". Ik heb er een aantal geprobeerd. Voor mij werkt het Tsjechische "proxyplus" het beste (freeware tot 3 aangesloten PC's).

http://www.proxyplus.cz/

Grt,

Han

Laatst bewerkt:
Geplaatst door vlaar
Ik zie dit soort problemen hier regelmatig langskomen. Internet Connection Sharing Van Microsoft vind ik een hoogst onhandig en ondoorgrondelijk ding.

Eenvoudiger, beter en sneller is het, volgens mij, om te werken met een "proxy server". Ik heb er een aantal geprobeerd. Voor mij werkt het Tsjechische "proxyplus" het beste (freeware tot 3 aangesloten PC's).

http://www.proxyplus.cz/

Grt,

Han

met een router internetdelen is toch heel anders dan met ICS

Ik heb nog geen ervaring met routers. Mijn vorige bericht zal dan ook wel niet "on topic" zijn.

Han

Valt mee met het niet ontopic zijn ;)

Maar dan weet je nu als je een router hebt dat je geen ics of een ander programma meer nodig hebt :)

Goedemorgen,

Zelfde probleem gehad, oplossing bij mij:

Firewall in XP uitzetten (op alle computers), router heeft zelf een firewall !

Mvg,

Aad

Aad,

ik heb bij alle computers gekeken of de firewall aan/uit staat. Bij alle computers staat er geen vinkje bij firewall voor internet - verbindingen

Ron

het probleem zit hem in zonealarm.

wim1960 heeft gelijk. Maar als ik de firewall uitzet ben ik dan nog beschermd tegen buitenaf?

Thanx voor het meedenken en oplossen van mijn probleem

Groet, Ron Woodman

Je moet zonaalarm instellen, hij moet vanbuitenaf blokkeren en je LAN gewoon toegang geven. Hoe dat moet weet ik niet ik gebruik zelf geen ZA. Er zijn vast veel anderen die dat wel weten.

wim klasse !

bedankt voor je snelle reacties. Ik hoop dat er nog iemand tussen zit die weet hoe je dat in zone-alarm kan aanpassen

zit hem waarschijnlijk in ons geboortejaar

Groet, Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan