Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfsflames

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Ik heb een netwerkje met 2 PCs ( de ene met Windows XP Professional en de andere met Windows XP Home). Beide zijn via een router verbonden met internet en via een cross-over kabel met elkaar. Internet werkt vlekkeloos, maar het netwerk niet volledig. Vanuit de ene computer de andere pingen is geen probleem, maar, ondanks hard-disks worden gedeeld, zie ik deze disks niet in MS Explorer onder My Networkplaces in beide computers. Bovendien als ik in MS Explorer My Networkplaces/Entire Network/Microsoft Windows Network wil openen duurt het een eeuwigheid voordat ik MSHOME (naam workgroup in beide computers) zie en daarna duurt het weer een eeuwigheid om MSHOME te openen, echter zonder dat hier de namen van de 2 PCs worden vermeld.
Om het probleem nog een beetje ingewikkelder te maken zie ik in de ene computer wel de gedeelde disks in de andere computer en zonder wijzigingen in de set-up.
Alvast bedankt voor alle adviezen.

Wat bedoel je met een cross over kabel.
Normaal is het een normale utp kabel die van je pc naar de router gaat.

Beide PCs hebben 2 netwerkkaarten, waarvan er 1 verbonden is met de router (internet) en een met de kaart van de andere computer dmv een cross kabel(netwerk). Sorry cross-over was een fout van mijn kant.

Laatst bewerkt:
Als je een router hebt dan ga je toch vanaf elke pc naar de router toe.
Met een straight (recht toe recht aan) kabel.
Dan kun je vanaf elke pc naar het internet zonder dat de hoofd pc aan moet staan.
Mijn vraag over de cross-over was puur bedoeld om duidelijk te krijgen hoe jij je computers met elkaar had verbonden, een uitdrukkings fout is niet erg hoor als we elkaar maar begrijpen.
Als je de beide pc 's rechtstreeks op de router aansluit dan zal je netwerk ook beter gaan werken.
Kijk op de achterzijde van de router of er nog poorten vrij zijn, normaal zijn er vier poorten waar je er ni 1 van ingebruik hebt.

De router heeft inderdaad 4 poorten, waarvan er twee bezet zijn door de 2 computers (internet). Daarnaast heb ik beide computers rechtstreeks verbonden met een cross kabel (netwerk).
Ik heb eerst geprobeerd om via de router een netwerk tot stand te brengen. Dit is me niet gelukt, waardoor ik dit nu rechtstreeks met de tweede netwerkkaart in beide computers en een cross kabel probeer.

Het is of pc's via kabel op router aansluiten.
Het is NIET pc's via kabel naar router en dan ook nog eens doorverbinden via netwerkkaart

Je gebruikt of de router.
Of je gebruikt een kabel tussen twee pc's waarvan er dan 1 is verbonden mat je internet aansluiting, dus router er tussen weg.

OK, vanaf nu alleen PCs verbonden via router. Internet werkt, maar net werk niet.

Graag advies!

even de netwerkwizzard gebruiken van xp.
Deze helpt je door de instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan