Wolfsflames
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2003
Ik heb een netwerkje met 2 PCs ( de ene met Windows XP Professional en de andere met Windows XP Home). Beide zijn via een router verbonden met internet en via een cross-over kabel met elkaar. Internet werkt vlekkeloos, maar het netwerk niet volledig. Vanuit de ene computer de andere pingen is geen probleem, maar, ondanks hard-disks worden gedeeld, zie ik deze disks niet in MS Explorer onder My Networkplaces in beide computers. Bovendien als ik in MS Explorer My Networkplaces/Entire Network/Microsoft Windows Network wil openen duurt het een eeuwigheid voordat ik MSHOME (naam workgroup in beide computers) zie en daarna duurt het weer een eeuwigheid om MSHOME te openen, echter zonder dat hier de namen van de 2 PCs worden vermeld.
Om het probleem nog een beetje ingewikkelder te maken zie ik in de ene computer wel de gedeelde disks in de andere computer en zonder wijzigingen in de set-up.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Om het probleem nog een beetje ingewikkelder te maken zie ik in de ene computer wel de gedeelde disks in de andere computer en zonder wijzigingen in de set-up.
Alvast bedankt voor alle adviezen.