netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvanhouten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb op mijn hooftcomputer een usb modem met wanadoo adsl.
Nu ben ik bezig met een netwerk van mijn computer met xp pro naar een tweede computer met windows98 2e editie.
In allebij zit een netwerkkaart en deze heb ik verbonden met een crosskabel.
In het begin ging alles goed maar even later stopte hij er mee en vroeg de hooft computer steeds om verbinding te maken maar dit lukte niet.
Ik ben terug gegaan naar een herstelpunt ,toen had ik weer internet maar geen netwerk.Ik heb het verschillende keren opnieuw geprobeerd maar ik krijg steeds het zelfde probleem.
Wie kan mij helpen:rolleyes:

netwerk

Even een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk aan maken op de xp comp. in Mijn netwerklocaties hierbij een diskkette aanmaken en deze installeren op je win98 machine dan zou die moeten werken.

Ik heb ook een tijdje zo'n opstelling gehad,

vind een groot nadeel dat de pc waar de modem aan vast zit altijd aan moet staan, anders werkt de andere niet... soms werkt het wel, soms opeens niet... start je alles opnieuw op... werkt het weer....

advies:

(tja het kost wel geld)

koop een ethernet modem met router functionaliteiten.. of een goeiekoop ethernetmodem met een los routertje erbij....

kunnen beide pc's onafhankelijk op internet.... je kan je router ipadressen laten uitdelen, zodat je het 1 keer goed configureerd... werkt prima...

of in plaats van dat routertje... een ouwe pc met 2 netwerkkaarten... debian gnu/linux erop.... kan je ook centraal je bestanden opslaan... en backuppen... zijn zat howto's te vinden...

Heb je hier nog iets aan?
Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan