Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilburt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Berichten
49
Hallo, is er iemand die weet hoe ik een netwerk kan maken tussen 2 PC's met een Speedtouch 546 modem met ADSL? Het Speedtouch modem is een multi-pc modem, waar 4 PC's aan kunnen.

Van de hoofd computer naar het modem heb ik een gewone netwerkkabel en van het modem naar PC 2 gebruik ik een crosslink kabel.

Bij het IP-adres staat ingesteld dat het automatisch word verkregen. Als ik het IP-adres verander en elke PC een ander IP-adres geef, zien de twee PC's elkaar wel maar het Internet doet het dan niet meer.

Ik gebruik een PC met Windows 2000 Professional en een met Windows ME

Is er iemand die me een oplossing kan geven?
 
die crosslink ga je maar veranderen naar een straight.
en dan zou je op pc 2 internet moeten hebben zodar dat in orde is geef je maar een gil
Gewoon reageren in dit topicis voldoende.
 
Bedankt voor de tip, ik ga dit morgen proberen.

Ik heb nog een vraag:
Moet ik op elke PC het IP-adres anders instellen, of kan ik de instelling automatisch verkrijgen zo laten staan?
 
automatisch verkrijgen is het beste.
dus niet kiezen voor een vast ip adres.
 
Hoi,

De twee PC's kunnen elkaar wel zien, maar als ik bij de Windows 2000 Professional naar "My Network Places" -> "Computers Near Me" -> "Workgroup" ga en dan de andere computer selecteer staat er "\\naamvancomputer is not accessible. The netwerk path was not found."

Bij de Windows ME PC lukt het ook al niet.

Ik heb nu geen crosslink kabel gebruikt.

Weet iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, het is gelukt met het netwerk. Iedereen bedankt voor de hulp.

Het probleem lag bij de firewall ZoneAlarm. Door deze firewall uit te zetten kon ik wel verbinden met de computer.

Is er misschien nog iemand die weet hoe ik ZoneAlarm in zo'n netwerk moet configureren?
Iedere keer de firewall uitzetten is niet zo veilig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan