Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Hallo
Misschien kan iemand mij op weg helpen..
Ik heb een desktop met een kabel aan een Versatel modem.
Mijn HP laptop met Sitecom kan daar geen draadloze verbinding meer mee maken.
Bij Netwerkverbindingen staat dat hij niet is verbonden, met firewall

Als ik de verbinding probeer te herstellen krijg ik na enige tijd de mededeling dat ik contact moet opnemen met de beheerder van het netwerk. Met mezelf dus??

Hoi

Kun je inloggen op je modem router ?

Kijk dan of DHCP aan staat.
Het kan ook zijn dat je laptop een fixed ip-adress heeft en buiten het netwerk valt.

Groets, Jas.

Ik krijg de volgende mededeling:

Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd.
Als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze draadloze vebinding te beheren, dient u die software te gebruiken.
Als u wilt dat Windows deze draadloze verbindig configureert, dient u de service WZC te starten.
Raadpleeg voor meer informatie over WZS artikel 87112

Laatst bewerkt:
ga naar start>configuratiescherm>systeembeheer>Services> nu krijg je een hele lijst met draaiende en niet draaiende programma,s, jij moet waarschijnlijk helemaal beneden ergens zijn, daar staat ergens dit in de lijst: Wireless Zero Confi..., klik deze een keer aan zodat hij blauw wordt, daarna kun je links bovenin op starten klikken, als je dit hebt gedaan zal het ongetwijfeld weer werken totdat je je pc weer opnieuw opstart.

jou probleem betekent dan je nog een driver geinstaleerd hebt voor de netwerk adapter, Windows kan niet samenwerken met deze driver....

als je verdere uitleg nodig hebt, hoor ik het wel.

Groetjes:

Dennis:cool:

Ha Dennis,
Fijn dat je reageert! Maar ik heb het probleem even voorgelegd aan de helpdesk op het werk en men constateerde dat de netwerkkaart gewoon kapot is (want gevallen en rammellend) Een nieuwe kaart erin en hopla!
Dat ik daar zelf niet op gekomen ben komt omdat apparaatbeheer meldde: 'Dit appraat werkt correct''

Toch dank voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan