netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pokerjoel

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
28
Ik zit nu al 2 maanden met probleem.

Ik kan met Wi-Fi- catcher TM Network locator available networks wel netwerk routers vinden.(Hier kan ik geen verbinding maken met router. alleen zien wat er in de buurt is.) Als ik netwerk ga verbreken van me thuis zelf dan moet ik opnieuw starten om weer netwerk van automatisch terug te krijgen maar je ziet ze niet?

maar met windows vista (netwerkcentrum wat iedereen ook heeft) kan ik ze niet vinden. het zou best kunnen dat ik geknoeid heb met netwerk centrum maar wie weet dat ik ze weer terug kan "resetten" aangezien ik straks studeer/op vakantie ga en neem me laptop mee en dan wil ik ook netwerk kunnen vinden in de camping.

Groet
Joël

Edit: plaatje :
raadsel.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/2821/raadsel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een beetje eigen initiatief kan er best vanaf.

Overigens is het de vraag of je misschien een hulpprogramma geleverd hebt gekregen bij de driver voor je draadloze netwerkkaart. De beschikbare netwerken zouden dan in dat hulpprogramma gezien en gekozen moeten kunnen worden en de verbindingsinstellingen ervoor in te stellen.

Tijs.
 
Ik heb gekeken of ik drivers heb voor Wifi maar ik heb ze helaas niet kunnen vinden.
wat ik wel heb is reinstallation DVD WIndows vista home permium Volgens mij heeft dit niet mee te maken met internet? Mocht het wel zo te zijn Moet ik dan back up maken aangezien je laptop gaat resetten?

Laat me gauw weten voordat ik op vakantie ga.
 
Vertel ons eerst eens precies over welke laptop/pc je het hebt (merk + type) én of je een bij de laptop/pc geleverde draadloze netwerkkaart gebruikt of dat je er iets voor gekocht hebt (dan ook merk + type van de draadloze netwerkkaart vermelden).

Overigens geeft het feit dat die WiFi catcher software wél draadloze netwerken ziet vermoeden dat er in ieder geval een driver aanwezig is in je laptop/pc voor je netwerkkaart.

Tijs.
 
Ik heb 1 van die driver gedownload en uitgepakt (ik heb zelf géén Dell WLAN apparaat).

Geen idee of jouw geïnstalleerde driver er hetzelfde uitziet, maar er worden een paar zaken genoemd die je kunnen helpen om de utility op jouw computer te vinden:
1. Er worden 2 'utilities' genoemd:
a. Wireless Network Wizard
b. Dell Wireless WLAN Card Utility
Kijk of je ergens in een programmagroep onder de Start-knop en/of in een submap van de plek waar normaal programma's op je pc zijn geïnstalleerd iets kunt vinden dat hint naar deze software.
2. Het lijkt erop dat er 2 zaken worden gebruikt voor het weergeven van een 'panfluit' die de sterkte van het signaal aangeeft, die ook onderdeel is van de driver.
Zoek de hele C: schijf van de computer af naar:
WLTRAY.EXE
en
WLTRYSVC.EXE
3. Het lijkt erop dat een Broadcom WLAN chip wordt gebruikt op de WLAN kaart.
Zoek de hele C: schijf van de computer af naar:
BCMWL*.*

Succes,

Tijs.
 
[Deze posting had eigenlijk vóór mijn andere posting moeten staan]

Je kunt hier (en ook hier en ook hier) drivers vinden voor XP en Vista.

Zoals je ziet in de omschrijving van de driver, genoemd in de eerste link:
[...]and application version 4.170.77.13 supporting Dell Wireless 1395 MiniCard.

Dat geeft sterk het idee dat er ook een hulpprogramma bijgeleverd is (zoals ik vroeg/vermoedde in mijn eerste posting) dat je moet gebruiken om een netwerkverbinding mee te maken. Dat hulpprogramma zou dus ook op je pc moeten staan, lijkt me.

Dit sluit ook aan bij de grootte van de driversoftware die ik bekeken heb: Minstens 88 Megabyte per stuk, wat voor een 'kale driver' natuurlijk veel te veel zou zijn. Een utility erbij lijkt dus waarschijnlijk.
Daarnaast ken ik geen Dell WLAN apparaten die zónder zo'n utility worden geleverd.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan