netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pattex007

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
hallo

Ik heb een adsl modem aangesloten met een switch. Bij de switch is er een pc aangesloten en een draadloze modem router(waarbij ik enkel als access point gebruikt maak) en 2 laptops draadloos verbonden met de ap.
Ik krijg soms foutmelding en kan niet op internet ofwel bij de pc ofwel bij de laptops.
als ik pc en de laptops een statische ip adres opgeef zal dit de probleem oplossen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij van niet, behalve als de pc's/laptops hun ip-adres 'verloren' hebben en de adsl-router geen nieuwe beschikbaar stelt.
Wegvallen van de verbinding lijkt me meer te liggen aan overbelasting van de adsl-router, bijv. als er veel wordt gedownload (bah) etc.

Je kunt op het moment dat het wegvalt het volgende doen om wellicht een beetje inzicht te krijgen in waar het aan ligt:
a. Open een command-prompt: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
b. In het cmd-venster:
ipconfig /all
Kijk naar het ip-adres, de dns-serverinstellingen en of de adsl-router ook echt de dhcp server is geweest. Kijk ook wanneer de ip-lease verkregen is en wanneer die verloopt.
Staat dat allemaal goed, dan gaan vaste ip-adressen niet helpen.

Weer in datzelfde cmd-venster:
ping <ip-adres dat als DNS-server is genoemd bij ipconfig /all>
ping <ip-adres dat als standaardgateway is genoemd bij ipconfig /all>
Komen op beiden antwoord terug en werkt Internet (nog) niet, dan is de kans hoog dat de adsl-router gewoon overbelast is.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan