Netwerk Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaataap

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo,

Ik heb mijn computer nu half aan de praat gekregen en nu wordt het tijd voor een netwerk.
  • De server is WinXP Home.
  • MIjn zus der computer is Win2k Prof
  • Mijn computer is Win2k Prof
We hebben een Sitecom router ertussen.

Wat moet ik nu doen om te zorgen dat mijn zus en ik kunnen internetten én bestanden sharen?

Het is voor het eerst dat we dit met een router doen en het vorige netwerk, met een crosscable tussen de server en mijn pc heb ik zelf ook niet ingesteld maar dat heeft iemand anders gedaan omdat ik er verder totaal geen ervaring mee had.

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik op wélke computer moet doen om het in orde te krijgen?

De WinXP Home server is een clean install, net zoals mijn eigen Win2k Prof computer en mijn zus der computer is heeft verder ook nog nooit in een netwerk gestaan.

Wie kan mij nogmaals stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om het te laten werken, dus ook de IP adressen enzovoorts...

Echt heel erg bedankt alvast,

Willem-Aart - http://www.msnaddonz.2ya.com

Geplaatst door blaataap

Ik gebruik de router als een hub geloof ik omdat mijn modem via een compoort gaat ( lach me maar uit :rolleyes: ).

Maar bedankt, ik ga het lezen... :)

:8-0: COM poort!!!!!!! ***lach**** ***lach***

Wat voor modem is het?

Geplaatst door Arjan99

:8-0: COM poort!!!!!!! ***lach**** ***lach***

Wat voor modem is het?

Ex-Rendo Dehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..... tja ik durf het hier echt niet te typen :rolleyes:

Maar even ontopic,

Het gaat mij erom dat de netwerkverbinding het in ieder geval doet. Het internet kan altijd later nog en daar kom ik vast wel uit.

Kan iemand mij dat duidelijk uitleggen?

Geplaatst door Arjan99
lukt het niet met die handleiding?

Dat is alleen voor internet delen.. het moet eigenlijk voor het gehele netwerk zijn. Daar kom ik niet uit.

--
Je hebt 500 berichten btw :D!

Geplaatst door blaataap

Dat is alleen voor internet delen.. het moet eigenlijk voor het gehele netwerk zijn. Daar kom ik niet uit.

--
Je hebt 500 berichten btw :D!

O al een keer de netwerkwizzard gedaan

500!!!!!!! zoveel al (wist ik niet)

Geplaatst door Arjan99

O al een keer de netwerkwizzard gedaan

500!!!!!!! zoveel al (wist ik niet)

Nu gedaan, ik download even een mp3tje (moet toch iets te luisteren hebben) en dan start ik de computer opnieuw op.

Yeah het werkt :D Alleen weet ik niet of m'n zus nu ook kan MSN'en enzo omdat ik het maar met die AnalogX Proxy opgelost heb omdat het vinkje "Internet Delen" foutnmr. 799 gaf :(.

Misschien dat je hier een oplossing voor hebt? Dat zou wel helemaal fantastisch zijn :).

Geplaatst door blaataap
Yeah het werkt :D Alleen weet ik niet of m'n zus nu ook kan MSN'en enzo omdat ik het maar met die AnalogX Proxy opgelost heb omdat het vinkje "Internet Delen" foutnmr. 799 gaf :(.

Misschien dat je hier een oplossing voor hebt? Dat zou wel helemaal fantastisch zijn :).

mooi dat zou ik dan eerst ff gewoon proberen van dat msnen.
En nog iets: Je hoeft toch niet persee die analogX proxy te gebruiken want ik heb het ooit bij iemand opgelost met alleen die wizard en toen kon je internetten.
En nog iets: Waarom heb je een router als je maar 2 computers hebt?

Geplaatst door Arjan99

mooi dat zou ik dan eerst ff gewoon proberen van dat msnen.
En nog iets: Je hoeft toch niet persee die analogX proxy te gebruiken want ik heb het ooit bij iemand opgelost met alleen die wizard en toen kon je internetten.
En nog iets: Waarom heb je een router als je maar 2 computers hebt?

Die AnalogX proxy crasht ook aan de lopende band :confused:, dus ik ga zometeen maar even Winroute of iets dergelijks proberen.

En ik heb 3 computers, die andere ga ik zometeen proberen (ik vrees dat dat even gaat duren :D)

Bedankt,

Willem-Aart

Geplaatst door blaataap

Die AnalogX proxy crasht ook aan de lopende band :confused:, dus ik ga zometeen maar even Winroute of iets dergelijks proberen.

En ik heb 3 computers, die andere ga ik zometeen proberen (ik vrees dat dat even gaat duren :D)

Bedankt,

Willem-Aart

ow oke ik hoor het wel maar dat moet toch helemaal niet hoeven met een router ertussen? Met dat proxy gedoe? Werkt het niet alleen met de wizard?

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik Winroute moet instellen hiervoor? En wat ik verder moet doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan