netwerk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjuna12

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Goeden dag,

Netwerk probleem

Ik gebruik zelf een Window Vista pc
Aangesloten via een router Dlink-524,er zijn nog 2 pc die gebruik maken van window xp pro besturing die ook op de router aangesloten zijn.

De 2de pc heb ik pas aangesloten op de router, maar na 10/15 minuten is er geen vebinding meer met het netwerk.

De router heb ik gereset nadat ik de kabels van de beide pc`s uit de router weggehaald hebt.
Bij het aanzetten van de router doet de hoofdpc het dan gewoon weer, na 10 min sluit ik dan de eerste pc aan, ook geen probleem, maar als ik de tweede pc aansluit heb ik na enige minuten weer geen verbinding .

ik heb alles zo een beetje nagekeken ook in de router, maar kan geen probleem vinden
de kabel van de tweede pc heb ik vervangen maar het probleem is het zelfde gebleven
Nu weet ik ook niet meer wat ik moet doen, want het heeft geen zin op de router steeds aan en uit te zetten.
Misschien heeft er iemand oplossing voor dit probleem

Groetjes en bedankt

Ik schiet hier even 2 zaken in de lucht (bepaal zelf welke hiervan waar zijn of niet waar):
1. Verkeerd aangesloten (dus niet de WAN-aansluiting van jouw dlink maar een van LAN-aansluitingen van de dlink aangesloten op de modem/router van de provider)
2. Je hebt op je netwerk een of andere downloader-pc aan staan. De problemen beginnen pas zodra die downloader-pc aan het netwerk gehangen is.

Mochten zowel 1 en 2 niet van toepassing zijn, en je bedoelde dat je een DI-524 draadloze breedband router hebt (en dus niet (bijv.) een DI-524UP), dan zou je een gokje kunnen doen met de 2.07 versie firmware die hier en hier staat. Gebruik liefst (nog) niet de Beta firmware 3.13b02 die op de eerste link óók staat.

Succes,

Tijs.

Mijne heren bedankt voor al jullie inzet
Heb in middels de router vervangen door een linksys en alles doet het prima

Een vriend van mij had nog een reserve router staan en de mijne heeft hij meegenomen voor onderzoek of dat het aan de netwerkprovider lig( ? ),zodra ik meer weet hou ik jullie wel op de hoogte

Groetjes

Arjuna12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan