Netwerk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartingfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hallo Iedereen,

Ik heb sinds kort een nieuwe router/switch staan boven (op het eerste verdiep) dat Internet voorziet voor 3 andere pc's.

Even kort het complete netwerk:
Beneden (gelijksvloer): Wireless router (deelt 192.168.1.# adressen uit)voorziet 2 pc's van Internetverbinding + zend het wireless netwerk uit. Vanaf daar vertrekt er nog een andere kabel naar boven.
Boven (1e verdiep): daar staat een router (deelt 192.168.0.# adressen uit) voorziet 3 pc's

Nu...ik heb de router dat boven staat moeten vervangen omdat de vorige was ontploft door een stormpje :<
Sinds dat ik dit heb gedaan, heb ik HEEL veel disconnects op spelletjes maar ook op Skype en ik heb absoluut geen idee van waar dit komt :/

Kan iemand mij helpen pls?

Thx
Kevin

Router boven vervangen door switch.
Klaar is jantje

en kan ik de router niet doen werken als een switch door dhcp service uit te schakelen ofzo?

Ja,dat kan.
Maar als je eerst had nagedacht en dan pas gekocht,had je geen ingewikkelde instellingen hoeven te doen.
Gewoon inpluggen en werken.

En switch of hub is een prima oplossing.

Ik heb zelf gekozen voor een accespoint, daar die op zichzelf ook weer draadloos heeft.
In de 2e router de DHCP Server uitschakelen moet al voldoende zijn.
Dan werkt de 2e router als switch.

Je ip-range is prima zo.

Let ook even op de lease-time. Die moet op oneindig staan.

Even een aantekening: Niet alleen moet de DHCP server functionaliteit worden uitgeschakeld op de router boven, maar de router boven moet dan via één van zijn 4 LAN aansluitingen worden verbonden met de router beneden, dus niet via de ene WAN/Internet aansluiting. Er blijven dus netto 3 aansluitingen over voor computer/laptops om bedraad aan te sluiten op die (tot switch gedegradeerde) router boven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan