Netwerk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pat01

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Goedemiddag,

geen idee of het nu direct een router probleem is waar ik mee te maken heb, kan van alles zijn, maar ik heb er niet zo veel verstand van.

Wat is het probleem : Ik heb een laptop die draadloos verbinding maakt met een router, ik heb een pc die via een homeplug verbinding maakt met dezelfde router en ik heb een Popcorn A-400 media speler die ook via een homeplug verbinding met deze router maakt. Op een of andere manier heb ik te weinig snelheid tussen pc en de mediaspeler waardoor ik niet eens DVD bestanden fatsoenlijk af kan spelen, alles hapert. Daarnaast moet ik ook elke keer als de mediaspeler op standby heeft gestaan de stekker er even uittrekken anders kan ik geen toegang krijgen tot de pc of de laptop, de share bestaat niet meer krijg ik dan als melding.

De pc en de laptop behoren tot dezelfde thuisgroep(denk ik) en ik heb daarnaast ook Cisco Network Magic Pro en als ik daarin kijk dan lijkt alles op hetzelfde netwerk te zitten, maar ik twijfel hier aan.

Alle hulp is welkom en alvast bedankt aan iedereen die met me mee wil denken!

Op welke snelheden staan de verbindingen van je PC en media speler?
Dat je wel shares krijgt wil zeggen dat er niets mis is met je thuisgroep. Dat ze wegvallen is ook logisch, gezien de standby mode ze niet actief houdt (alsof je een USB eruit trekt).
Wat wel zou moeten gebeuren is dat als je uit standby komt, ze moeten herstellen, dit is wel vreemd, maar ik zie wel vaker dat het van de ene kant wel lukt connectie te maken en van de andere kant niet.
Een oplossing heb ik dus helaas niet, maar wel nieuwe vragen :confused:

NETWERKOVERZICHT PC.jpgNETWERKOVERZICHT LAPTOP.jpgHoe kom ik daar achter op welke snelheden die staan? Wat ik net wel heb gedaan is een bestand kopiëren van laptop naar pc en laptop naar mediaspeler, bij allebei haal ik een gemiddelde snelheid van 3 MB/s. Als ik vervolgens een bestand van pc naar laptop kopieer haal ik dezelfde snelheid, maar van pc naar mediaspeler haal ik maar 500 kb/s.

Als bijlage ook het netwerkoverzicht bekeken vanaf zowel de pc als vanaf de laptop. Ik zou gedacht hebben dat ik daar 2 keer dezelfde setup te zien zou krijgen maar dat is niet het geval. Misschien helpt dit iets? Als je nog meer vragen hebt laat het me dan weten dan probeer ik of ik de antwoorden gevonden krijg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan