netwerk provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

felixo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
Halleutjes !

Over een half jaar kom ik eindelijk los van een abo waaraan ik 2 jaar lang vast zat.
Nu wil ik een abo van maximal 1 jaar.
Mijn vraag:
Maakt het voor het bereik iets uit bij welke provider ik ga? Ik woon in ZLimburg en schuif daardoor weleens door naar een Duits of Belgisch netwerk.

Groetjes: Felix

Ik neem aan dat je een aanbieder neemt over de telefoon, de telefoon maatschappij lust jouw weer door over het internet, die maatschappij zou ervoor moeten zorgen dat je niet achteruit gaat in snelheid ondanks dat je ver woont hoor, daar zou geen verschil in moeten zitten.

Om zeker te zijn van bereik zou ik of KPN, Vodafone of Telfort (laatste weet ik niet zeker) nemen.

Om te zorgen dat je niet "doorlust" naar een andere provider moet je je telefoon op vast netwerk zetten. Hij staat nu waarschijnlijk op roaming, hierdoor zoekt hij naar het sterkste signaal. Als op dat moment een belgische/duitse provider doorkomt betaal je meer voor je gesprekken, zowel inkomend als uitgaand.

Let er dan wel op als je op vakantie gaat dat je een lokale provider zoekt, dat doet je telefoon dan niet automatisch.

Kijk op de site van jouw aanbieder met welke buitenlandse aanbieders ze een voordelig contract hebben en zoek die in jouw telefoon op. Dat scheelt je geld.

Succes, heb je nog vragen stel ze dan gerust.

Groet

Excuus voor mijn reactie daar ik inderdaad niet door had dat het om een mobiel ging, iets te snel gelezen.

Daar heb ik ook al last van :p

Gelukkig niet bij dit antwoord :thumb:

Fijne avond verder.

Had je een lekkere wintersport?

Mijn recente ervaringen zijn ook met Orange erg goed in zuid limburg.

Zet idd netwerk zoeken op handmatig, dat voorkomt ongewild "roamen" met duitse e/o belgische netwerken en dat kost te veel.

Als je in de gelegenheid bent...
Let dan eens op de mogelijkheid om vanaf 3 maanden voorafgaand aan einde abonnement te kijken op de sites waar je goedkoop en makkelijk abo's -al dan niet samen met toestellen- kunt afsluiten. Heb de mijne laatst verlengd op gsmeasy.nl en daar een fabuleuze cash-back gekregen waarvoor ik een mooi toestelletje heb gekocht.
Loont echt te moeite. gsmweb heeft soms ook leuke aanbiedingen.

Het bereik in Zuid-Limburg is goed. Kom er regelmatig en heb nooit problemen.

Zelf maak ik ook gebruik van het netwerk Telfort via mijn provider ASPIDER, ook onderdeel van BT. Zij werken met het sim-only abonnement. Hierbij koop je vooraf GEEN belminuten die je niet gebruikt. Je betaalt echter achteraf voor datgene dat je die maand verbeld hebt. Bovendien bel je naar andere abonnees van ASPIDER 90 minuten per maand gratis.
Als je belminuten koopt, dan ben je alleen goedkoper uit als je meer dan € 50 per maand verbelt.
Mocht je besluiten om bij hun een abonnement te nemen, wil je dan bij je aanvraagformulier het agentnummer 10500189 invullen.
Wanneer je meer info wilt, kun je ook hun site bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan