Netwerk rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met o.a. het toevoegen van netwerk locaties. De pc's zitten in dezelfde werkgroep, namelijk Th. Als ik een netwerklocatie wil toevoegen, kan ik browsen door het netwerk. Dan ga ik naar de werkgroep Th en zie ik vervolgens de pc van mijn broer staan. Als ik dan op dat pictogram klik krijg ik een foutmelding dat ik geen toegangsrechten heb tot deze computer.. Zijn hele C schijf staat gedeeld en ook zodat je bestanden mag wijzigen en dergelijke. Als ik de locatie handmatig invoer via de wizard netwerklocatie toevoegen, vind hij de share en kan ik een naam opgeven, maar als ik dan op voltooien klik staat die share niet in mijn netwerklocaties.Maar als ik via start>uitvoeren>\\youri\C intik kan ik wel gewoon op de harde schijf browsen, knippen,plakken enz. Andersom kan de andere pc (youri dus) wel netwerk locaties toevoegen maar niks kopieren of plakken enz ook niet via start>uitvoeren>\\laptop\C

Op allebei de pc's staat winXP home en ze zijn verbonden dmv een netwerkkabel. Hij heeft het altijd gewoon goed gedaan totdat op de hostpc ineens de internetverbinding verdwenen was. Start>verbinding maken was helemaal verdwenen. Maar als ik mijn pc, de client dus opstart maakt hij opeens verbinding met het internet :S

Op allebei de pc's zijn de wizards uitgevoerd. Als ik 'm op mijne uitvoer detecteert hij ook automatisch de gedeelde internetverbinding. Die op de host blijkbaar niet eens bestaat.. Mja weet iemand een oplossing hiervoor? Kan je rechten instellen bij winXP home?

Deze foutmelding krijg ik o.a.
netwerkfout.jpg

De computers maken verbinding met elkaar via een netwerkkabel.
Dus in de hoofd pc zitten dan ook twee netwerkkaarten en je gebruikt dan ook een crosscable.

Gebruik jij een router dan.
ik kan in jouw verhaal niet lezen hoe je internet krijgt.

Nee ik heb geen router. Ik krijg internet via een gedeelde internet verbinding(ICS dus), maar internet doet het gewoon en heeft er verder weinig mee te maken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan