Netwerk rechtsreeks tussen 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

NitraRomanian

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo, ik heb hier een oude Dell PowerEdge 2300 met Windows Server 2003 geinstalleerd, ik heb onlangs WAMP5 geinstalleerd om mijn laptop ermee te verbinden via een CAT5 kabel en daarop PHP en andere webdesign dingen te hosten...

Mijn Acer laptop draait o.a. Windows XP Pro ( ook Mac OS X en ubuntu Linux)... maar werk voor PHP te ontwikkelen(waar ik aan wil beginnen) vooral in Windows XP...

Dus ik verbind de 2 met mekaar.. en er staat bij beiden Geen of beperkte netwerkmogelijkheden.. Bij paketten staat er bij beiden al vele verzonden... maar 0 ontvangen...

Ik heb op de server DNS en DHCP ingeschakeld... dus ik dacht dat het probleem zou opgelost zijn maar blijkbaar niet.. kunnen jullie mij please helpen; kheb IP en alles zelf proberen te configureren maar helpte ook niet (waarschijnlijk mis) Ik ben 14 jaar en van IP instellingen heb ik nog niet zoveel verstand..

Ik wel zo snel mogelijk mijn verbinding tussen de 2 werkend krijgen.. en eenmaal werkend, moet ik dan gewoon het IP van mijn server intypen in mijn browser van mn laptop om de website te zien die ik host op de server met WAMP?

Hulp apprecieer ik zeer veel!

Bedankt!

Volgens mij moet je, wanneer je 2 pc's rechtstreeks met elkaar verbindt, een zgn. cross-cable gebruiken en geen gewone UTP cat5

Het is een cross cable, khebt gevraagd aan die persoon in de winkel... Wrm een router? Beide zijn in dezelfde kamer...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Omdat met een cross-kabel altijd de gateway aan moet staan.....

Maar het is jouw feestje, dus crosskabel erin, op de gateway(met internetverbing) de wizzard "thuisnetwerk en klein bedrijfsnetwerk installeren," draaien, daarna op de client, jvervolgens dee mappen delen en klaar-is-kees !

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
hey

heb je al eens geprobeerd om beiden een static IP adres tegeven??
voor het geval dat je DHCP niet goed werkt:thumb:

na 2 maanden nog reageren op deze vraag.
denk dat het wel opgelost is.
deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan