Netwerk -> Router -> ClarkConnect

Status
Niet open voor verdere reacties.

njitram

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo, ik zit met een klein probleempje.. denk ik..

Ik heb op school een opdracht alleen kom ik er niet helemaal uit gaat als volgt;

tekening1lr8.jpg

Nu heb ik via de windows server 2003 verbinding met inernet zonder enig probleem
(Die heeft 2 netwerkkaarten) 1 gaat via de router (Krijgt auto ip = 192.168.104.114)
de andere zoals je kunt zien op de tekening eindigd met 192.168.1.2
werkt allemaal prima maar mijn clarkconnect kan geen verbinding maken met mijn server
dus via de router 192.168.1.3 connect met 192.168.1.2 hij zegt dat hij geen DNS kan vinden

ik heb ook al DNS 192.168.104.1 en 192.168.1.1 en 192.168.1.2
geprobeerd iemand sugesties wat ik fout kan doen of hoe ik het op kan lossen?
of iemand die weet hoe ik deze opdracht precies moet volbrengen.

alvast bedankt! =)

Als ik het zo bekijk wil je in deze configuratie de windows 2003 server gebruiken als een soort router. Maar je gebruikt aan beide kanten hetzelfde subnet. De server kan dat dan nooit routeren ...

Je bent gemakkelijker klaar als je de switch niet op de server aansluit, maar op de router, en dan desnoods de server ook op de switch aansluiten.

Moet je toch de server gebruiken als gateway, dan zul je daarachter bijvoorbeeld 192.168.2.x moeten gebruiken. Moet je wel ICS ofzo installeren op de server, of routering aanzetten, maar dan moet je wel ervoor zorgen dat de rest van je netwerk ook weet waar 192.168.2.x zich bevind.

Maar het omprikken van de server en de switch is de snelste en makkelijkste oplossing.

Of is de tekening niet duidelijk genoeg daarin? Doe dan eens een ipconfig /all op de windows 2003 server, en kijk wat die als dns-servers krijgt vanuit de dhcp-server van school. Dan zul je die moeten gebruiken in de dhcp-server. Maar nog is het dan niet logisch met de clark connect-server, die zit dan nog niet helemaal lekker aangesloten.

Dus iets meer duidelijkheid kan leiden tot beter advies ;)
En om wat voor schoolopdracht gaat het? CCNA ofzo? Kan ook helpen in het begrijpen van de achtergronden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan