Netwerk / router goed opgezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pat-01

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Hallo,

ik heb gisteren een nieuwe router gekocht (Cisco E2000). Wat ik wil is draadloos internetten via zowel mijn PC als mijn laptop. Beide hebben op dit moment verbinding met internet maar het vreemde is als ik op bv mijn pc iets met hoge snelheid aan het downloaden ben ik noch met die pc noch met mijn laptop op internet kan. De afbeelding in de bijlage laat zien wat ik te zien krijg als ik mijn volledige netwerk laat weergeven in W7. Ik snap hier niet zoveel van, PCN666 is de naam die ik mijn netwerk heb gegeven, de switch zegt me helemaal niks (kan mss ontstaan zijn door installatie van Cisco Network Magic Pro?) en vervolgens staat mijn router ook weer separaat afgebeeld. Iemand een idee of ik alles juist heb gedaan of dat er nog iets verandert moeten worden. Bij het vorige netwerk had ik geen last van het wegvallen van internet als ik aan het downloaden was.

Bijlagen

• NETWERK.jpg
    NETWERK.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 50
Dat plaatje laat alleen het principe zien:
De Cisco (modem gedeelte) maakt verbinding met internet aan de ene kant en aan de andere kant met de (cisko, want in 1 behuizing) switch. Modem en switch samen worden ook wel router genoemd.
Achterop zitten 1 poort voor de verbinding naar internet en nog vier om vier verschillende pc/ofso te kunnen aansluiten. Die 4 is het switch gedeelte.
Dan is er een draadloze mogelijkheid.

Het plaatje toont dat je daarvan gebruikmaakt. Meer niet.
De router moet in ieder geval dhcp aan hebben staan waardoor iedere pc een eigen ip adres toegewezen krijgt.
Maar dat kunnen we hieraan niet zien.

Als je inderdaad op volle snelheid download dan knijpt het de rest af. Kijk eens in je router of je een setting QoS (Quality of service) hebt. Hier kun je aangeven welk apparaat of welke poorten altijd voorrang krijgen ten opzichte van anderen.

Dit wordt gebruikt om bijvoorbeeld altijd Voip genoeg bandbreedte te geven om te praten of bijvoorbeeld een game altijd genoeg bandbreedte te geven om geen lag te krijgen. Deze diensten krijgen dan altijd voorrang op ander dataverkeer.

Hier een wellicht wat betere uitleg Quality_of_service

Als je inderdaad op volle snelheid download dan knijpt het de rest af. Kijk eens in je router of je een setting QoS (Quality of service) hebt. Hier kun je aangeven welk apparaat of welke poorten altijd voorrang krijgen ten opzichte van anderen.

Dit wordt gebruikt om bijvoorbeeld altijd Voip genoeg bandbreedte te geven om te praten of bijvoorbeeld een game altijd genoeg bandbreedte te geven om geen lag te krijgen. Deze diensten krijgen dan altijd voorrang op ander dataverkeer.

Hier een wellicht wat betere uitleg Quality_of_service

Hoi,

het lijkt me dat ik met QoS kan realiseren wat ik wil, kan alleen nog niet precies achterhalen hoe ik voorrang kan geven aan Outlook en Firefox. Als ik bij toepassingen kijk dan zie ik alleen MSN en Skype staan en de mogelijkheid om een toepassing toe te voegen. Als ik voor deze optie kies dan moet ik echter poortbereik definieren, en ik heb geen enkel idee wat dit bereik is. Iemand die me kan helpen om Outlook en Firefox voorrang te geven?

Mail is poort 25, internetverkeer is poort 80.

Inmiddels beide poorten prioriteit gegeven, probleem blijft echter gelijk. Zodra ik Alt.Binz opstart en verbinding met de payserver laat maken dan krijg heb ik geen internetverbinding meer en kan ik dus ook geen mail meer binnenhalen. Met mijn vorige modem, Cisco WRT54G had ik hier geen problemen mee, internet werd wel wat trager als ik aan het downloaden was, maar verbinding was er. Iemand nog ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan