Netwerk routers probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mifjel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn netwerk. Ik heb nu 2 routers die ik allebei in mijn netwerk wil hebben.
De linksys WRT160NL is voor 2 bekabelde computers. En de Engenius ECB3500 is voor al mijn draadloze apparatuur. Mijn vraag is hoe krijg ik dit werkend of is dit niet mogelijk? Ik heb de 2 routers aangesloten op elkaar alleen krijg ik geen verbinding met de Engenius en kan er soms wel een 1 computer draadloos verbinden en af en toe weer niet.

Alvast Bedankt,

Mitch

Dat is erg afhankelijk van hoe je het hebt aangesloten. Het beste kun je maar 1 hoofdrouter hebben en de andere gebruiken als los netwerkelement. De hoofdrouter zou de degene moeten zijn die je hebt aangesloten op de internet verbinding. De andere router prik je via een lan-poort aan de hoofdrouter (dus niet de WAN poort gebruiken).

De Linksys is aangesloten op de modem van Ziggo. Op de linksys heb ik dus de Engenius aangesloten alleen op de Engenius zit maar 1 poort aangezien dit een wireless router is, wat neem ik aan een WAN poort is? Een LAN poort is denk ik niet aanwezig. Is er wel een manier om dit functionerend te krijgen?

Ja,dat kan.
Maar de engenius is geen router,maar een accesspoint.
Je hebt het toevallig goed gedaan.
De beide netwerk apparaten gebruiken een statisch ip adres.
Waarschijnlijk hebben ze beiden hetzelfde ip adres.
Nu is het de bedoeling om ze beide een verschillend ip adres te geven.
Bv de linksys 192.168.1.1 en het accespoint 192.168.2.1
Aan jouw de taak om ze beide goed in te stellen.

Alvast bedankt iedereen, nu weet ik dat ik op de goede weg ben.

De Engenius heeft wel ingewikkelde instellingen. Iets klopt er niet aangezien het signaal van allebei af en toe weg valt als ik in de setup zit...

Moet ik bij 1 van de routers de DHCP uitzetten en zo ja bij welke van de 2?

De engenius moet ingesteld worden als repeater
Zonder dhcp.
Dat kan je beter overlaten aan de linksys

Hartelijk bedankt allemaal! Dankzij de links van Minal is het gelukt.

Nu moet nog ik de ideale instellingen voor Engenius ECB3500 uittesten. Wat is het verschil als ik ''Transmit Power'' hoger zet. Hij staat nu op 20dmb maar kan 28 dmb maximaal. Komt dit ten goede van de verbinding of juist niet?

Ja,natuurlijk werkt dat.
En de engenius is geen router,maar accesspoint
Als voorbeeld : mijn modem/router van online heeft 192.168.1.1
En mijn linksys router heeft 192.168.0.1.
Maar ik kan nog steeds mijn modem bereiken door de linksys router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan