netwerk/server

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Hallo wizzkids.
Ik heb twee pc's en twee laptops die middels een draadloos netwerk met elkaar verbonden zijn.
Op zich geen probleem, alles werkt perfect.
Ik wil nu echter van 1 pc een server maken waarop ik alle gebruikersaccounts aanmaak en die dan op de overige drie systemen te gebruiken zijn (nu moet ik alle accounts op alle systemen maken). Mijn vraag is nu, hoe krijg ik dit voor elkaar. Als besturingssysteem heb ik de beschikking over XP home edition en WIN2000 PRO.
Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel, zoniet dan hoor ik het graag.

Piepoeh,
Ik denk dat je server software nodig hebt om een server op te zetten. Maar als je een server hebt draaien dan zul je op de andere pc toch ook nog een stukje client software moeten installeren en ook op die pc moet je dan nog inloggen om op de server te komen.

Ik kan je zo geen tips/links geven waar je eventueel server software kunt binnenhalen maar misschien wel een andere lezer.

suc6.

Bedankt puppie. Weer iets wijzer.
Enig idee hoe deze software heet en kan het niet met win200pro? Als jij het niet weet dan inderdaad misschien een ander?

Met win2000 pro kan je geen server opzetten.
Ik zelf gebruik voor het netwerk windows 2000 advance server.
Maar dit heb ik moeten kopen.
Zoek gewoon even binnen helpmij op het woord netwerk en dan denk ik dat je een heel eind verder komt.
Er is namelijk gratis software genoeg op het www.

mzzl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan