Netwerk shutdown

• Onderwerp starter Onderwerp starter Saga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Saga

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hiyo,

Ik wil via het netwerk andere pc's afsluiten.
Als ik in het menu kom 'externe computers afsluiten' (shutdown /i) kan ik wel een computer toevoegen maar kan ik geen hoofd letters gebruiken en herkent hij de pc ook niet (verkeerde naam geeft hij dan als foutmelding). Ook heb ik geprobeerd om direct een code in te voeren maar dit werkte ook niet. Moet ik iets aan zetten in services.msc ofzo?
Ik hoop dat dit een beetje begrijpbaar is anyway.

ps. ik weet niet of deze vraag in de goede rubriek is gestelt?

Laatst bewerkt:
Gebruik de volgende manier (hoofd of kleine letters maakt dan niet uit):

shutdown -m \\computernaam -s -t 120

Hiermee wordt de aangegeven computer na 120 seconden afgesloten.

Succes,

Tijs.

Dit werkt ook niet.
Ik beschik over 3 pc's. Ik wil vanaf pc1 de andere pcs kunnen uitzetten. Bij pc 2 geeft hij als melding: 'toegang geweigerd'. Bij het afsluiten van pc3 geeft hij als melding: 'kan het nerwerkpad niet vinden'.

was het maar zo een feest ^^
maar toch bedank

Dit werkt ook niet.
Ik beschik over 3 pc's. Ik wil vanaf pc1 de andere pcs kunnen uitzetten. Bij pc 2 geeft hij als melding: 'toegang geweigerd'. Bij het afsluiten van pc3 geeft hij als melding: 'kan het nerwerkpad niet vinden'.

Je zult eerst aan moeten loggen om pc2 plat te kunnen gooien, klaarblijkelijk, want het account op pc1 heeft dat recht niet.
Probeer het volgende:
Code:
net use \\pc2\ipc$ /user:pc2\[b]gebruikersnaam[/b]
shutdown /m \\pc2 -s -t 120
Er kan om een wachtwoord gevraagd worden. Is het wachtwoord leeg, dan gewoon Enter geven. PS: Natuurlijk moet de gebruikersnaam die je specificeert op pc2 bekend zijn en je moet het wachtwoord ervan weten.

pc3 heeft een netwerkprobleem (kan firewall zijn of een andere reden; Kijk o.a. of de Server service wel draait op pc3 (Start -> Uitvoeren -> services.msc)).

Tijs.

Dit werkt allemaal niet..Server service staat ook aan, etc. >_<
Hij blijft zeggen :toegang geweigerd. Ook bij wakeonlann doet ie het niet..
Weird!

Laatst bewerkt:
met wakeonlan moet je bij alle betreffende pc's "magic packet" aanzetten bij de eigenschappen (geavanceerd) van de netwerkkaart.

Neem aan dat je XP pro gebruikt. :)

Start - run - gpedeit.msc

Computer configuration - windows settings - security settings - Local Policies - user rights asignments

Daar vind je en regel die zegt

"Force shutdown from a remote system"

Als je die dubbelklikt zie standaard alleen de administrator vermeld staan.
Klik daar Add User or Group en Vul daar INTERACTIVE in

Kijk daarna nog eens bij
Computer configuration - Windows settings - Security settings - Security options en zoek
"Shutdown: Allow system to be shutdown without having to logon"
zet deze op "Enabled"
Dan moet Shutdown /i gewoon werken anders moet je de firewalls eens nakijken of die dit blocked.

Bij XP home heb je dit niet en werkt remote shutdown ook niet.

Je kan ook onderstaand script gebruiken, plaats deze ergens in een map en maak eventueel een snelkoppeling naar dit script op je bureaublad en voorzie het van het shutdown icoon.. Deze gebruikt de winmgmts method ipv shutdown.exe via command.

Shutdown.vbs
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ok.. lol ja ik gebruik home>_<
Dat veklaart het dan blijkbaar..
ty..(word toch maar eens tijd voor pro..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan