Netwerk Simpel !!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevado

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2005
Hallo allemaal. Ik heb de volgende vraag : ik ga een nieuwe PC kopen maar wil de oude blijven gebruiken voor de huis,tuin en keukenprogramma's. Er hoeft geen internet op en wil het bedraad hebben als dat kan. Ik ben er al achter dat ik een KVM switch moet hebben om ze op 1 monitor te krijgen. Men praat van een crossable kabel voor aansluiting netwerkkaart, hoe sluit ik dit aan welke kabel in welk kontakt. Ik heb een Dell 530 PC met PCI 802 11, internet via ADSL KPN met ethernet kabel aangesloten op PC. Misschien ben ik erg omslachtig maar het is voor mij erg onduidelijk.
Alvast bedank voor jullie reacties:o

Laatst bewerkt:
Een crosskabel tussen de PC's zou ik niet doen, de HOST PC moet dan altijd aan staan voor Internet. Beide PC's kun je simpel op de router van KPN aansluiten. Als de router al meerdere netwerkpoortjes heeft steek je de andere PC er gewoon naast, heb je één uitgang dan koop je voor twee tientjes een goedkope netwerkswitch die je er tussen plaatst.

Belkin heeft een simpele KVM switch voor twee PC's die ook nog eens betaalbaar is.

Hallo Tiborv, bedankt voor je reactie. Ik heb 4 aansluitingen op mijn KPN kastje zitten dus geen probleem. Dan heb ik echter nog 1 vraag, hoe doe ik de gegevens overdracht tussen de 2 PC's en hoe kan ik dan vanaf beide PC's met 1 Printer werken ?.
Gr Hans

Welke Windowsversies?

In de eigenschappen van 'deze computer' kun je de werkgroep instellen, het makkelijkste is deze op beide PC's gelijk te maken. Daarna kun je in de netwerkomgeving naar de andere PC zoeken.

De printer kun je delen, sluit de printer aan op een PC, klik daarna op het printericoontje met de rechtermuis en selecteer delen. Daarna kun je deze printer als netwerkprinter aansluiten op de andere printer. Om te printen moet je wel PC waarop je de printer deelt aan hebben staan. Voor een paar tientjes kun je ook een simpele printerservertje kopen, dit klein apparaatje sluit je aan op de printer en op het netwerk, daarna alleen nog installeren. Dit staat dan duidelijk in de handleiding.

Op de PC die ik nu heb draait Vista., maar bij de nieuwe zal dat wel W 7 worden. Is dit een probleem ?

Nee, dat versimpelt alles, bovenstaande kun je zonder problemen uitvoeren.

Oke. Bedankt voor je reacties en ik ga aan de slag.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan