Netwerk simuleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
253
Geacht forum,

Ik werk aan een access database apllicatie met veel gelinkte tabellen en externe queries in excel,
Als ik hier thuis aan wil werken, kloppen de links natuurlijk niet meer.

Kan ik op een simpele manier het adres op mijn thuis pc simuleren, zodat de links weer werken.
Het adres van de links ziet er ongeveer zo uit;

\\ams\data$\GPS\Central\DB

Dus geen driveletter.

Ik hoor het graag....

mvg,

Aat
 
Misschien een virtuele server op je computer erbij draaien, die de naam ams heeft?
Natuurlijk dan wel op die virtuele server mappen delen met de juiste share-naam (zoals in jouw voorbeeld: data$)

Tijs.
 
Misschien een virtuele server op je computer erbij draaien, die de naam ams heeft?
Natuurlijk dan wel op die virtuele server mappen delen met de juiste share-naam (zoals in jouw voorbeeld: data$)

Tijs.

En hoe doe ik dat....een virtuele server aanmaken?
 
Je kan toch ook je eigen computer de naam "ams" geven..

en dan maak je ook deze share aan op een lokale schijf op je eigen computer

\\ams\data$\GPS\Central\DB
 
En hoe doe ik dat....een virtuele server aanmaken?

Er zijn meerdere pakketten voor, maar je zou kunnen beginnen met Virtual PC 2007, dat niets kost.
Virtuele servers die je erin kunt installeren:
Windows Server 2003, Standard Edition (32-bit x86); Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows Vista Business; Windows Vista Business 64-bit edition; Windows Vista Enterprise; Windows Vista Enterprise 64-bit edition; Windows Vista Ultimate; Windows Vista Ultimate 64-bit edition; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Professional x64 Edition ; Windows XP Tablet PC Edition

Meer informatie (over installatie etc.): hier

Overigens ga ik ervan uit dat de tip van Zippe ook werkt: Gewoon je pc hernoemen (Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam -> Knop Wijzigen), en de relevante shares erop aanmaken.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan