netwerk switc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Ik heb in plaats van een router nu een Network Switch van Sitecom.
Internet zit aan de "uplink" poort en mijn pc aan een volgende poort.
Alles werkt bij mij prima (Vista 64 pc)
Alleen de XP pc van onze dochter wil maar niet het internet op. Zelfs niet wanneer ik handmatig het IP, subadres en gatewayadres invoer. Het enige wat ik hiermee bereik is dat haar pc de gateway ziet maar hij gaat niet verder door naar internet.

Zoals neem ik aan bekend heeft zo'n switch geen software dus hier kan ik vrij weinig aan veranderen.

Wat doe ik fout of kan dit helemaal niet voor internet en moet ik toch weer een router plaatsen??

Somebody help please.:shocked:

Bob

Meldt hier even of je vanaf je eigen pc een ip-adres krijgt in de 192.168.x.x, 10.x.x.x of 172.x.x.x sfeer krijgt (dan staat een router voor de switch) of een 'normaal' Internet adres (dan staat er géén router voor, alleen een modem).

Even voor de goede orde: Staat er geen router vóór de switch, dan is gedeeld internet NIET mogelijk. Voor gedeeld Internet moet je een router hebben, zelf aangeschaft of direct beschikbaar gesteld door de provider (bijv. als router-modem combi-apparaat).
Dus als er alleen een modem voor de switch staat, dan heb je een verkeerde beslissing genomen om de router eruit te doen.

Tijs.

switch

Duidelijk

Ik zet er weer een router tussen.
Gebruik ik de switch wel voor een gedeelde printer.

Thnx:)

Het is natuurlijk wél mogelijk om, zodra je je router teruggezet hebt achter de Internet-modem, om de switch aan te sluiten op één van de LAN-poorten van de router.

pc's/laptops/printers kunnen dan zowel aan de switch aangesloten worden als aan de overgebleven LAN-poorten van de router.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan