Netwerk tussen laptop en PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

isillavendel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Hallo,

Zal eerst even de situatie uitleggen.

Ik woon in een studentenhuis, daar is internet via een kastje in de muur, enkel kan je met deze slechts met 1 pc (werkt op ip of mac geen idee welke van de twee) online (betaling gaat via een site die de pc eigenschappen vast legt), als je nog een ander wil moet je nog een keer betalen (vind 15 euro per maand eigenlijke genoeg). Maar had nu een usb-netwerkaart samen met een cros-kabel aangesloten vanaf mijn pc naar me laptop.
Ik heb verbinding met mijn laptop naar mijn pc. Nu is het probleem enkel dat ik geen verbinding met internet kan krijgen. Zo snel ik via opties internet delen aanzet verlies ik mijn verbinding.
Dit was mijn idee dat ik het zo in eenkeer kon laten werken. Maar dit blijkt niet helemaal te werken. Wie kan mij helpen?

Achtergrond info:
Internet:
Gaat via een netwerk (nu via 2 netwerken, na een storing bij hun).
Routers mogen niet.

Netwerkkaarten:
Heb nu een 2e losse Netwerkkaart. Wil dus mijn pc als "router" gebruiken.

Besturingssysteem
Laptop window 7
pc vista

Heb nu een 2e losse Netwerkkaart. Wil dus mijn pc als "router" gebruiken.

Dan kun je net zo goed gewoon een router kopen, want ook dit mag niet ... de vraag is of ze dit ook echt controleren (ik denk het niet).
Wel belachelijk trouwens, hoe draai je de studenten een poot uit :confused:

Dan kun je net zo goed gewoon een router kopen, want ook dit mag niet ... de vraag is of ze dit ook echt controleren (ik denk het niet).
Wel belachelijk trouwens, hoe draai je de studenten een poot uit :confused:

Nou, een router achter een eerdere router, want dat doe je dan, zal niet echt werken...

Een switch is dan een betere optie

Nou, een router achter een eerdere router, want dat doe je dan, zal niet echt werken...

Weet dat er mensen zijn die met een router werken, die de gegevens van de pc heeft gekregen.Daarom wilde ik ook gewoon doorlinken. Dit hebben we thuis vroeger gehad... Maar hoe dat toen zat weet ik ook niet (toen mocht je oficeel ook maar met 1 pc online ruim 10-12 jaar geleden)

Waar zet je de switch er tussen?

Een router achter een router kan prima werken hoor, dan doe je echt iets niet goed .. een switch gaat in deze situatie zeker niet werken.

Een router achter een router kan prima werken hoor, dan doe je echt iets niet goed .. een switch gaat in deze situatie zeker niet werken.

Oke, heb je dan toevallig een manier om mijn pc zo in te stellen dat het werkt?
of misschien een probeersel dat het testen of het werkt. Als ik alles zo stanaard laat en dan internet ga delen op het pc-lap netwerk, valt de verbinding weg. Is er een andere manier om dit te delen, bijv. verborgen voor het andere netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan