netwerk tussen win98 en winxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsangeren

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2004
Berichten
73
Hallo

Ik heb een netwerk gemaakt tussen win 98 en winxp Maar nu kan xp win 98 niet zien. En vanaf win 98 ben ik niet gemachtigd om op de xp te komen, terwijl ik de schijf wel gedeeld heb.

Sjors
 
Sjors,

Mappen gedeeld, mooi.
Maar vertel eens hoe jij de twee computers met elkaar verbonden hebt.
 
Dus in 1 computer twee netwerkkaarten en dan een crosscable ertussen.
 
Ik neem aan dat je de map wel "Ziet" op je win98 bak

Wat zijn de rechten die je op de in XP gedeelde map hebt gegeven.

En ook op een Windows 98 machine log je aan met een gebruikersnaam, heb je die gebruiker ook rechten gegeven op je XP machine?
 
Het is erg ingewikkeld allemaal, maar ik wil nu het volgende:

van mijn xp computer op de win98 kunnen komen via het netwerk. IK heb nog een win 98 pc en deze twee win98 pcs werkten perfect samen op het netwerk. De mappen op win 98 zijn volledig gedeeld, dus zou xp daar ook zo op moeten kunnen?
En gister lukte het nog wel om van de xp pc op de win 98 te komen.
wat doe ik vandaag dan verkeerd?
 
En wat ik van jou wil weten is hoe heb je alles aangesloten.
Als het via een router is dan is het weer anders dan via een dubbele netwerkkaart.
 
Puppies opmerking met als aanvulling:

Indien mogelijk met een afbeelding.....
 
Het begint bij een router(hier komt de adsl binnen) daar zit een switcher aan vast. Hier zitten alle pc's aan vast. een afbeelding heb ik niet
 
Kijk dat verteld al veel meer.
Op de computer waar je xp op hebt staan daar kun je een netwerkwizzard uitvoeren.
Hier kies je voor een klein thuisnetwerk.
Als je dit goed leest dan gaat het wel lukken.
Bijna aan het eind wordt er gevraagd of er een netwerkdiskette gemaakt moet worden.
Dit doe je en die neem je mee naar de windows98 computer en draai daar het programma wat op de diskette is gezet.
Nu zou het moeten werken.
 
Ik heb dus het 1 en ander geprobeerd

ik heb 3 pc's

een winxp
een win 98 (pc1)
en nog een win 98 (pc2)

vanaf pc1 kan ik zonder problemen inloggen op de xp, en xp kan inloggen op pc1. IK heb hier niks aan veranderd t.ov. toen er nog geen xp pc was.

vanaf pc2 lukt het nog steeds niet om op de xp pc te komen. (ook niet na het installeeren van de netwerkdiskette)

ik kan ook niet van pc1 inloggen op pc2(terwijl deze er wel bij staat bij de netwerkomgeving)
Pc2 ziet bij netwerkomgeving zelfs helemaal geen pc's.

Wat kan ik nog meer proberen?
 
Staan er op pc1 en/of pc2 firewalls? Zo ja, zet deze eens even uit.
 
ze stonden al uit.
dus daar ligt het niet aan.

Als ik bij pc2 bij toegangsbeheer kijk(netwerkeigenschappen) heb ik 2 keuzeopties

Toegangsbeheer op shareniveau(staat aan)

toegangsbeheer op gebruikersniveau (wil ik aan zetten maar dan moet ik een lijst met gebruikers hebben en waar moet ik die vandaan halen?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan