netwerk uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
heb op dit moment twee netwerkkaarten in pc 1 en een netwerkkaart in pc 2 verbonden met een crosslink kabel alletwee de pc,s kunnen op internet geen probleem dus maar nu moet pc 3 er ook bij kan ik nu een switch plaatsen tussen pc 1 en de nadere twee pc,s en voor pc 3 ook weer een crosslink kabel nemen het is geen probleem dat pc 1 altijd aan staat.Heb internet via chello

Je kan ook gewoon een tweede netwerkkaart in pc 2 plaatsen en één in pc 3 en er weer een crosscable tuseen voegen. Als je op pc 2 dan XP zet (hebt staan) kan je met een netwerkbrug (heel envoudig in te stellen) alles aan elkaar knopen. Enige nadeel is dat pc 1 en pc 2 beide aan moeten staan om op pc 3 internet te hebben.

Ik zou voor de switch gaan, dan ben je veel flexibeler.

oke ik sluit dus een switch aan op de tweede netwerkkaart in pc 1 en hoef dan voor pc 3 alleen maar een extra crosslink kabel te kopen want bij pc 2 zit die er al aan.
op pc 1 staat xp
op pc 2 me
op pc 3 me

Van PC1 (waarop internet is aangesloten) ga je via een GEWONE kabel naar de switch en vanaf de switch via GEWONE kabels naar de andere PC's.

dus de crosskabel die nu aan pc2 hangt moet ik dus ook vervangen voor een gewone kabel zonde van die 15 meter maar als het niet anders kan dan moet het maar

Als je een uplink poort heb op de switch dan kun je de crosskabel op die poort aansluiten.

Als je goede switch koopt die auto MDI / MDIX heeft, dan hoef je kabel niet te vervangen en kan je cross gewoon gebruiken op je switch :)

oke noem eens een goede switch op voor een redelijke prijs

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=18112&productType=1&sectionID=127

32 euro en deze heeft dus auto MDI / MDIX en 8 poortjes, werkt uitstekend maakt dus niet meer uit wat je voor kabels tussen je pc en swith gebruikt (Als het maar UTP is ;) )
(deze heb ik zelf)

Als je denkt van nou dat vind ik toch iets te veel poorten kan je voor deze gaan:

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=34041&productType=1&sectionID=127

Kan het zelfde, alleen heeft maar 5 poortjes en kost 25 euro.

oke heb nu een e-tech 8 port switch alles werkt perfect alleen zit er geen aan het uit schakelaar kan het kwaad als die gewoon aan blijft staan of kan ik beter iedere keer de stekker eruit halen wat lastig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan