Netwerk uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hoi allemaal,

Gezien het feit ik aan het experimenteren ben met php programmatie, en uiteindelijk een eigen website-server wil opzetten door mn eigen desktop te gebruiken als server, moet ik hiervoor naar alle waarschijnlijkheid portforwarden.

Mijn familieleden zijn hier niet gerust op, en stelde voor een 2de router erbij te halen waarmee ik mee kon *****n zonder dat hun hier iets van merkte.

Ben aan de slag gegaan met paint, en dit is het resultaat.

Kan iemand mij vertellen of dit zo zou werken en wat er anders moet?

( aantal pc vakjes is niet realistisch.. tis meer om overzicht te creeëren.)

Splitter voor modems:
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...ter-2-port-dc-212/1003004004381456/index.html

2de router:
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...witch-10-100-mbps/1003004005655986/index.html

Klein extra vraagje:
Als ik dit allemaal voor elkaar krijg, heb ik dan via beide routers ongeveer dezelfde snelheid als nu? Nu ongeveer 400kb/s max. als ik bv. een muziekje download.
2 routers gaat dit toch niet verlangzamen mag ik aannemen?

Groetjes

Simolokid

Bijlagen

• Plannetwerk.jpg
    Plannetwerk.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 52
Dit gaat niet werken.
Je gaat al fout bij de splitter.
Dat is een splitter voor 1 telefoon en 1 breedband verbinding.
En die zit er al tussen in je huidige situatie.

je 2e router is geen router maar een switch..en die kun je wel weer gebruiken, daarmee kun je het aantal computers uitbreiden op je router.

Maar een poort openzetten voor je webserver zal toch moeten.
meestal poort 80 .....

Dit gaat niet werken.
Je gaat al fout bij de splitter.
Dat is een splitter voor 1 telefoon en 1 breedband verbinding.
En die zit er al tussen in je huidige situatie.

je 2e router is geen router maar een switch..en die kun je wel weer gebruiken, daarmee kun je het aantal computers uitbreiden op je router.

Maar een poort openzetten voor je webserver zal toch moeten.
meestal poort 80 .....

Dus hoe kan ik dan zorgen dat we in huis 2 routers hebben ( computer aansluiten en je hebt internet ) die onafhankelijk van elkaar lopen. Waardoor we dus 1 beveiligde en 1 minder beveiligde verbinding krijgen?

En als die 2e router nu is echt een router was? =p

2 routers kun je samen in 1 verbinding gebruiken.
2e router moet dan als een switch aangesloten worden en dat doe je al met je 2 afbeelding.
dat wat jij wil gaat niet lukken.

2 routers kun je samen in 1 verbinding gebruiken.
2e router moet dan als een switch aangesloten worden en dat doe je al met je 2 afbeelding.
dat wat jij wil gaat niet lukken.

2 routers, 1 verbinding, da snap ik... we hebben ook maar 1 abonnement.

Toch best jammer dat ik niet d.m.v. een extra router ervoor kan zorgen dat ik op de ene computer wel geportforwarde verbinging heb en op de andere niet =[

(In onze router nu, kan ik wel geloof ik al forwarden naar ip adress ( / computer naam ), dus dit lijkt me dan van toepassing op alleen die computer? kan je daar niet omheen? )

Toch algeheel jammer =[

Sorry voor de dubbelpost, maar er dringt net iets tot me door:

In mijn bijgevoegde afbeelding van het eerste bericht, wordt van het modem naar de alcatel splitter een zwart lijntje getrokken. Op het moment dat we uitbeiden, gaat dit lijntje weg, daarom de rode krassen erdoor heen. Hierdoor wordt het:

Telefoon -> Alcatel splitter -> splitter 2 internet snoeren voor modems -> modem 1 + modem 2 = 2 verschillende verbindingingen omdat modem 1 niet en modem 2 wel geforward zal worden

Hopelijk snap je wat ik bedoel.

Kan dit wel? Misschien dat je me verkeerd begreep.

Nee, dat kan nog steeds niet. Dit omdat die splitter voor je telefoonlijn is, zodat je een modem en een gewone telefoonlijn kunt aansluiten. Deze heb je ongetwijfeld er nu ook al tussen zitten. En 2 modems zou ook betekenen 2 internet aansluitingen, dat gaat je provider nooit accepteren. ;)

Ook een tweede router biedt je nog niet de garantie die je wilt hebben, want dan nog moet je in de primaire router de poorten gaan forwarden naar de eerste router. Daarbij is het zo dat twee routers achter mekaar het onnodig ingewikkeld maakt.

Als je moet uitbreiden kan je beter een switch extra inzetten.

In jouw situatie betekent het gewoon dat je voorzichtig moet doen met de instellingen, het beste is wellicht om van te voren alle instellingen op te schrijven (of screenshotjes te nemen). Zodat je altijd de dingen terug kunt zetten als je iets verprutst hebt.

Oeps, helemaal vergeten.

Inmiddels heb ik mijn ISP gecontact, wacht nog op antwoord ( mbt of het mag, een eigen webserver).

Verder kwam er op een ander forum iemand met het idee om een router te zetten waar nu de spliter staat bij de 2 pcs.

Word dus: modem nu - modem ouders - pc's
|
mijn pc

modem nu portforward ik dan waar nodig, modem ouders niet, waardoor er geen 1 beveiliging risico is. alleen voor mijn pc. :)

In iedergeval bedankt voor je antwoord nog, ik zal op 'opgelost' klikken :P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan