Netwerk uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0445

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn netwerk. Een aantal jaren geleden hebben een netwerk thuis aangelegd (kabels trekken etc.) omdat we over zijn gestapt vanaf het toenmalige inbellen naar een leuke T1 snelheid (volgens mij...).

Modempje gekregem van Ziggo (inmiddels vervangen door de Ubee-box ofzo). Verder een (niet draadloze) router en switch van Netgear aangeschaft die leuk naast de TV staan. Nou hebben we voor een niet-draadloos netwerk gekozen omdat we toen alleen maar desktops hadden. Inmiddels is daar al enige tijd een laptop bij gekomen die ik nu als alleen maar gebruik (andere gebruiker thuis heeft nog wel een vaste desktop).

Met het lekkere weer op komst wil ik graag met een laptop buiten kunnen zitten, het enige probleem is uiteraard: de internet verbinding! Een nieuwe router aanschaffen van 30 euro is zo gedaan maar ik ben meer op zoek naar een draadloos device wat je kan aansluiten op de al bestaande router (mocht dit de prijs kunnen drukken), die een draadloos signaal verstuurd/ontvangt naar mijn laptop.

Bestaat zoiets? En zo jah, wie wat waar hoe...

Alvast bedankt!

neem een accespoint.

normaal gesproken aansluiten en werken maar.

Awesome! Gewoon op m'n router aansluiten dus?
En hoe zit het met het instellen van een accesspoint, zoals netwerknaam en password?

via het toegekende ip adres kun je in het accespoint komen en daar instellen wat jij wilt.
dus je netwerknaam en je ww.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan