Beste allemaal,
Ik heb een 35mb abonnement bij Caiway.
Ik heb een 100mb router. (WL54g)
De PC, PS3 en mijn Receiver zijn bedraad aangesloten met Cat5e kabels.
De Ipod, smartphones en laptop gaan over WiFi.
Ik heb me laten vertellen dat het geen nut heeft mijn netwerk te vervangen voor een gigabit netwerk als het om downloaden gaat.
Dit omdat de snelheid lager is dan 100mb.
Maar heeft het alsnog zin om de boel te vervangen voor een gigabit router (TP-Link 450Mbps Dual Band Wireless N Gigabit Router (WR2543N)) en deze aan te sluiten met Cat6 kabels om echt grote bestanden naar mijn PS3 te streamen ?
En ga ik er qua WiFi gebruik op vooruit ?
Dit omdat er steeds meer apparatuur bijkomt.
Als het nut heeft voor de PS3 en WiFi vind ik het niet erg om geld uit te geven maar als de voruitgang nihil is houdt ik liever 100 euro in de pocket.
Ik hoop dat één van jullie tijd en zin heeft om te antwoorden.
Rem
Ik heb een 35mb abonnement bij Caiway.
Ik heb een 100mb router. (WL54g)
De PC, PS3 en mijn Receiver zijn bedraad aangesloten met Cat5e kabels.
De Ipod, smartphones en laptop gaan over WiFi.
Ik heb me laten vertellen dat het geen nut heeft mijn netwerk te vervangen voor een gigabit netwerk als het om downloaden gaat.
Dit omdat de snelheid lager is dan 100mb.
Maar heeft het alsnog zin om de boel te vervangen voor een gigabit router (TP-Link 450Mbps Dual Band Wireless N Gigabit Router (WR2543N)) en deze aan te sluiten met Cat6 kabels om echt grote bestanden naar mijn PS3 te streamen ?
En ga ik er qua WiFi gebruik op vooruit ?
Dit omdat er steeds meer apparatuur bijkomt.
Als het nut heeft voor de PS3 en WiFi vind ik het niet erg om geld uit te geven maar als de voruitgang nihil is houdt ik liever 100 euro in de pocket.
Ik hoop dat één van jullie tijd en zin heeft om te antwoorden.
Rem