Netwerk valt constant weg met Vista...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gary Miller

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo,

Ik heb al in andere topics over dit gelezen en daar wordt gezegd dat dit probleem NIET aan vista ligt maar ik durf te wedden dat dit probleem wel degerlijk bij Vista ligt. Wij hebben een draadloze netwerk waar 2 PC's en 2 Laptops aan hangen. Bij alles doet het netwerk het helemaal prima behalve bij mijn PC die vista heeft (andere pc heeft ook vista maar daar hangt de modem aan). De verbinding is super sterk (we hebben laatst een router met versterker gekocht). Hiero bij mij valt dus de verbinding soms weg. De ene keer regelmatig, de andere keer zit er wat meer tijd tussen. Ik heb me rot gezocht op het internet voor een oplossing maar ik hoop toch dat er hier iemand is die dit probleem heeft gehad en er een oplossing voor heeft.

Groetjes,
Gary

is het een laptop die weg valt en is dat toevallig een HP

ik heb hetzelfde probleem met een HP laptop.......
Daar ga ik de aan komende week met HP over praten.......
Geen vista probleem maar een hardware probleem.....waarschijnlijk jij ook.

Ok. Nou, als je wat meer weet over het probleem laat het me maar weten. Het is een erg vervelend probleem.

Dit is wat ik van de week had. Al mijn pc's met XP connecteerden gewoon naar mijn router en internet maar mijn Vista PC niet. (Ik had alles met DHCP ingesteld).

Nadat ik het volgende had gedaan was alles opgelost en kon ik gewoon met DHCP connecteren =

naar het Register van Windows Vista, alwaar u aan de slag gaat met de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnDisableBcastFlagToggle'. Deze DWORD-parameter moet u mogelijk nieuw aanmaken, waarna u de waarde '1' eraan toekent (zie afbeelding) . Vervolgens Windows Vista opnieuw starten en dan zou het moeten werken. Werkt het nog niet? Dan is er ook nog de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnForceBroadcastFlag' die u op '0' moet instellen. Al met al is uw probleem een DHCP-probleem dat wordt onderkend door onder andere Microsoft zélf.

Dit is wat ik van de week had. Al mijn pc's met XP connecteerden gewoon naar mijn router en internet maar mijn Vista PC niet. (Ik had alles met DHCP ingesteld).

Nadat ik het volgende had gedaan was alles opgelost en kon ik gewoon met DHCP connecteren =

naar het Register van Windows Vista, alwaar u aan de slag gaat met de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnDisableBcastFlagToggle'. Deze DWORD-parameter moet u mogelijk nieuw aanmaken, waarna u de waarde '1' eraan toekent (zie afbeelding) . Vervolgens Windows Vista opnieuw starten en dan zou het moeten werken. Werkt het nog niet? Dan is er ook nog de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnForceBroadcastFlag' die u op '0' moet instellen. Al met al is uw probleem een DHCP-probleem dat wordt onderkend door onder andere Microsoft zélf.

Hey,

Ik ben bij interfaces enzo gekomen maar daar loop ik vast. Ik heb daar 5 mappen staan en weet dus niet welke map voor mijn netwerk kaart is. Hoe kom ik daar achter. Er staat ook in je tekst zie afbeelding....welke afbeelding? ;)

Gary

Ik heb in elke map die daar in stonden zo'n D-Word toegevoegd. Ik kan je nu nog niet zeggen of het effect heeft op mijn netwerken dan zou ik even moeten kijken hoe hij de hele avond het doet. Bedankt voor je hulp!

en heb je DhcpConnForceBroadcastFlag op 0 gezet en die andere op 1?

Voordat je in het register bezig gaat, wel eerst een back-up/export maken.
Voor het geval dat er iets misgaat.

Ik heb geen backup gemaakt maar er is (tot nu toe) niets fout gegaan en mijn internet is nog geen een keer weggevallen.

Nee die DhcpConnForceBroadcastFlag moet echt op 0 worden gezet en die andere op 1.

Pas nadat ik DhcpConnForceBroadcastFlag op 0 had gezet werkte het.

Nu ik die ene heb veranderd werkt het juist niet meer bij mij. Ik zet hem weer terug en kijk dat weer even aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan