Netwerk valt om de 5 minuten weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey538

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Goedemiddag, ik heb de laatste tijd steeds last van het wegvallen van mijn internet. Ik heb naturlijk steeds de stekker van mijn router uit het stopcontact gehaald 30 seconden gewacht en opnieuw verbonden. Normaal ging hij dan weer een tijd mee. Echter de laatste tijd werd het steeds erger en op dit moment heb ik geluk als die 5 minuten aan staat. Ik krijg ook steeds de melding: "Mogelijk zijn aanvullende aanmeldingsgegevens vereist". Ik heb een D-link DIR-655 van iets meer dan een jaar oud. Ik heb 1 pc bedraad , 1 laptop draadloos, meerdere telefoons en tv's draadloos en een netwerkschijf bedraad verbonden. Ik zit met deze router achter een upc router welke ik als bridge heb ingesteld.

Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Mvg Jeffrey

hardware matig crashen van je router.. ik heb er ook last van met een TP link TL-WA801N / TL-WA801ND.. ingesteld als Repeater. Ook al 1 jaar lang:') Je zou eens kunnen kijken of je hem voldoende koelt, maar verder denk ik dat er weinig aan te doen is.
Maar het zal vast een rede hebben dat je 2 routers achter elkaar hebt, maar zo niet, haal er 1 weg;)

Je schrijft ******* weinig over wat er op die Internet-verbinding gebeurt
Bijv. bij veel downloaden (en dan vooral torrents) dan raken veel routers 'over hun kookpunt'.

Dus ga eens testen met 0,0 downloaden en maar een paar apparaten die actief de Internet-verbinding gebruiken. Blijft het probleem dan weg, dan is het (m.i.) dus een overbelasting van de D-link...

Tijs.

Goedemiddag, allereerst bedankt voor jullie reactie.

Dnties: ik weet dat er bij veel downloaden problemen komen daarom heb ik jou optie getest door eigenlijk niks te doen. Ik heb ook alle apparaten van het netwerk afgehaald maar alleen mijn pc (bedraad) aan het netwerk verbonden, maar het blijft hetzelfde.

Chrissiejjj: In mijn woonkamer aan de straat ligt de router van UPC en die heeft onvoldoende bereik in mijn 2e woonkamer waar ik mijn pc ps4 etc heb staan. Dit is ook de reden dat ik de router van UPC als bridge heb ingesteld.

Mvg Jeffrey

Goedemiddag,

Probleem lag uiteindelijk niet aan de router maar aan de aansluiting van UPC. Er is een monteur langs geweest en de modem bleek het probleem te zijn. Hij heeft deze vervangen en er een versterker tussen gezet en alles werkt nu.

Bedankt voor jullie hulp.

mvg Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan