Netwerk valt steeds uit, rood kruisje door icon

Status
Niet open voor verdere reacties.

HalloHoiHey

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Hoi allemaal,

Ik zit hier met een frustrerend probleem.
Mijn (draadloos) internet/laptop doet laatste tijd heel erg vreemd. (Wi-fi op mijn smartphone doet het prima) maar na 5 minuten gamen valt mijn internet uit en dan zie ik een rode kruis door dat icontje (5bartekentje), als ik dan weer probeer te verbinden staat er dat er geen verbindingen beschikbaar zijn, en dat is ook weer raar want meestal zie ik daar wel meer dan 5 verbindingen (van de buren). Pas nadat ik mijn laptop opnieuw opstart zijn de verbindingen weer terug.

Mijn internet valt niet altijd uit, want als ik gewoon een filmpje op youtube aan het bekijken ben doet hij het wel, maar HEEL soms valt hij dan ook (!) wel uit (dus vooral bij het gamen valt hij uit).

Maar mijn internet doet het wel op mijn smartphone, dus denk ik dat het een foutje is in de laptop? Maar wat het is, weet ik echt niet. Ik heb van alles geprobeerd, ik heb ook de "Function-knop + F2" geprobeerd, maar geen verandering.

Ik weet niet wat voor informatie jullie nodig hebben maar betreft de laptop zelf heb ik een:
Packard Bell Easynote TM
MS Windows 7 Home Premium 64-bit
ATI Mobility Radeon HD 4250
AMD Athlon II X2 processor P320
4,0GB RAM

Ik hoop dat ik voldoende heb geïnformeerd.
Alvast bedankt,
:)

Ik zou een driver-update aanbevelen, dus wat is het merk + type van de draadloze netwerkkaart? Kijk in Apparaatbeheer daarvoor.

Tijs.

Hoi Tijs, dankjewel voor het reageren,

Als ik naar apparaatbeheer ga en dan druk Stuurprogamma bijwerken, dan staat er dat ik al de nieuwste driver heb, maar ik weet niet zeker of ik het goed doe.
Er staat het volgende bij Netwerkadapters in het apparaatbeheer: "Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter" ook staat er "Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet".
Ik hoop dat jij de oplossing hiervan weet, want ik vind dit maar een rare gebeurtenis en natuurlijk ook vervelende.

Nogmaals bedankt voor het reageren.

Probeer <<link verwijderd>> (kies Reguliere download).
Uitpakken en dan in Apparaatbeheer rechtsklikken op die atheros, kiezen voor Update driver, aangeven dat je zelf wilt zoeken, aangeven dat de driver op je computer staat, bladeren naar de map waar je alles had uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben hem nu aan het downloaden, ik hoop echt dat dit de oplossing is, dankje wel voor het reageren :).

Ik had zojuist de link verwijderd, want ik was niet happy met de hosting van de upload.
De nieuwe link (als alternatief voor de downloadlink die je zojuist gestart hebt): Deze
Natuurlijk hoef je dit niet meer te downloaden als je bij depositfiles ook al het bestand gedownload had.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas :(. Wel is mijn verbinding wat langer gebleven toen ik ging gamen en hij valt nu niet meer uit op het internetbrowser zelf, wel alleen bij het gamen nog.
Ik denk dat er geen oplossingen meer zijn... Ik hoop dat er iemand toch nog eentje kan bedenken.

En oh ja, dankje wel Tijs voor je hulp!!

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad geen verdere ideeën.
Misschien eens bellen of mailen met de helpdesk van de fabrikant van je laptop. Misschien weten zij (via andere klanten) hier wat van en hebben ze misschien ook een oplossing.

Tijs.

Oke! Heel erg bedankt voor je hulp, want het heeft wel 1 van mijn 2 problemen opgelost, namelijk dat mijn verbinding niet meer uitvalt tijdens het internetten.

Verdere reacties/ideeën/oplossingen zijn natuurlijk welkom!

Ik ga nu naar bed, dus lees ik morgen alles weer.

P.S: Heeft iemand de mail van de fabrikant van Packard Bell (meer informatie in de 1e post) laptops? Ik heb namelijk geen idee hoe ik er aan kan komen.

Laatst bewerkt:
Enige wat ik nog zou willen voorstellen is ervoor zorgen dat je met jouw computer tijdelijk de enige bent die iets met Internet doet en dat testen.
Dus geen smartphones aan, geen laptops aan, geen... aan, dus alleen jouw pc, waar je alleen dat spel op doet.

Zet vooraf even de Internet-router en evt. je eigen router uit en daarna weer aan voor die test.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan