netwerk valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik gebruik al jaren een Sweex LC000070. Draadloze verbinding werkte altijd goed. Sinds enige tijd valt het netwerk steeds weg. Na een reset van de router (stroomonderbreking) is het netwerk weer voor een tijd beschikbaar (de duur is wisselend).
Bekabeld werkt de router prima, alhoewel de internetverbinding soms weg is. Ik krijg dan de vraag of ik verbinding wil maken, daarna gaat het weer goed.
Misschien houden beide zaken verband met elkaar? Wat is de oplossing van dit probleem?

Groeten,
Kees

dit klinkt als dat de router af is,

probeer hem een keer snachts gewoon een helenacht uit te staan ( stroom er af )

verder niet resetten, daarnaast haal je het modem ook even 10 seconden van het stroom en sluit je die weer aan.
dan sluit je de router weer aan.
en probeer het dan nog eens een keer.

( dit hielp bij mij thuis ook )

mvg
Rutger

Bekabeld valt de verbinding nu ook steeds weg. Het is nogal wisselend, maar bij het opstarten van de pc 's morgens is het vaak raak (mis). Een aantal keren de stroom eraf voor de router werkt.
Het lijkt er naturlijk sterk op dat de router kapot is. Ik vraag mij wel af hoe dergelijke hardware kapot kan gaan, en wat gaat er dan kapot.

Een andere vraag is welke router in het beste kan aanschaffen. Ik begrijp dat er verschil in snelheid is. Waar moet ik op letten?

Groeten,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan