netwerk valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Berichten
7.920
Om de zoveel tijd valt m'n hele netwerk uit. Ongeveer na een halfuur. Als ik de pc weer opnieuw opstart werkt het weer.
Ik heb gister xp er opnieuw opgezet met sp2.
Dacht eerst dat het door NIS kwam, dus die heb ik verwijderd en AVG genomen.
Probleem doet zich nog steeds voor.
De windows firewall is uitgeschakeld en in de router is niks veranderd.
Het enige dat vernieuwd is is een raidkaartje dat ik er gisteren heb ingebouwd. De IRQ's van de raidkaart en netwerkkaart zijn niet dezelfde, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Het vakje dat windows het aparaat (netwerkkaart) mag uitschakelen om energie te besparen is ook uitgevinkt.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Ik zit er toch aan te denken dat het iets met de raidcontroller te maken heeft, het ebeurde toevallig steeds als ik een dvd ripte met dvddecrypter. Maar als ik van dezelfde schijf een dvd brand gebeurt er niks. (met decrypter net bij de tweede dvd pas).

Is het mogelijk dat een raidcontroller en netwerkkaart tegelijk van dezelfde systeembron gebruik maken? Ondanks dat ze niet dezelfde irq hebben....

(ga zometeen weg, laat pc aanstaan, kijken of het wel allemaal blijft werken als ik geen beroep doe op de raidcontroller)
 
Laatst bewerkt:
Okee, ben er net achter dat het niet met raid te maken heeft... netwerk valt weer spontaan uit, zonder betreffende schijf te benaderen.

Als ik mijn netwerkkaart op het moment van uitvallen verwijder uit apparaatbeheer en herinstalleer doet alles het weer normaal.... (zonder opnieuw opstarten)

Wie weet de oplossing....
 
Temperaturen al nagekeken.
 
Staat in de router toevallig iets ingevuld onder "Lease time"?
 
Client lease time staat op 0.
Andere 2 computers op de router hebben geen problemen.
Temperatuur te hoog is uitgesloten, is eerder lager, aangezien 2 hd's nu "half" worden gebruikt en de casefan zo is geplaatst dat deze de harde schijven koelt.
 
Volgens mij is het opgelost... was vergeten de moederborddrivers te installeren (voor plug 'n play ondersteuning oa)....
Lijkt er op dat het netwerk stabiel is...
 
En tot zover de stabiliteit....
Ik snap er geen biet meer van :(
Kreeg net de boel weer aan de gang doo het ipadres te vernieuwen, maar na een tijdje kapt het netwerk er weer mee...

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan