Netwerk valt weg (door laptop?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldspeedy4

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Beste,

Thuis hebben we een probleem met ons draadloos netwerk. Het netwerk valt regelmatig weg of je hebt er geen netwerktoegang op. Het vreemde is dat dit enkel is als ik met mijn laptop thuis ben. Door de week studeer ik op kot en heb ik geen enkel probleem om op mijn draadloos netwerk daar te kunnen. Vanaf ik thuis kom echter beginnen de problemen. Soms kan ik 2 uur zonder problemen online maar een andere moment valt het netwerk om de 5 minuten weg. Op de laptops van mijn ouders valt het netwerk dan ook weg terwijl ze door de week hier geen (of weinig?) last van hebben. Wij hebben een modem van Telenet die we hebben geïnstalleerd na onze overgang naar Fibernet. De ontvangst is overal goed. Mijn laptop is een asus n56vz die draait op Windows 8.1 de andere twee laptop respectievelijk op Windows 7 en 8. De router zend niet alleen het thuisnetwerk uit maar ook een Telenet Homespot. Deze valt nooit weg maar heeft soms ook problemen om mee te verbinden.
Vorige week heb ik al geprobeerd om het netwerk op een ander kanaal te zetten. Hierdoor waren de problemen bij mijn ouders door de week al wat minder maar op mijn laptop dit weekend blijft het probleem zich nog altijd voordoen.

Wie kan mij helpen?

Groetjes

Ik zou eens proberen om de stuurprogramma's eens opnieuw te bekijken.

De een draait op Windows 8.1. de andere weer op Windows 7 en een laptop erbij.

Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Klikje voor info

Ben je al bij telenet geweest. Klikje Ik neem aan dat je met hen ook in contact kunt treden.

Laatst bewerkt:
Het stuurprogramma van de router dan? Of die van de laptops? Die zijn overigens allemaal up to date

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan