Netwerk van +/- 5KM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,
Ik ben opzoek naar een manier om een soort netwerk te creëren waar je binnen een straal van 5 KM mee kan verbinden. Is het mogelijk om dit te maken? Het is namelijk de bedoeling dat er 1 PC op een vaste plek staat en dat die zegmaar het middelpunt is. Vervolgens moeten andere pc's in een straal van 5 km met dat netwerk kunnen verbinden. Het is eigenlijk de bedoeling dat je tekstberichten van de ene pc naar de andere kunt sturen.

Is hier een makkelijke oplossing voor?

Groetjes Milenko

Ik gebruik altijd hamachi, ook handig om te lannen. In hamachi kun je een server maken waarop meerdere mensen kunnen joinen, mits ze het wachtwoord en gebruikersnaam weten. klik

Maar ik denk niet dat dit niet is wat je zoekt...

Ik gebruik altijd hamachi, ook handig om te lannen. In hamachi kun je een server maken waarop meerdere mensen kunnen joinen, mits ze het wachtwoord en gebruikersnaam weten. klik

Maar ik denk niet dat dit niet is wat je zoekt...
Nou, dat gebruik(te) ik ook erg vaak. Alleen het is heel vreemd. Als ik mijn PC met internet hier heb staan met hamachi aan, en mijn laptop ernaast, daarbij staat draadloos wel aan maar ben niet verbonden met internet. Dan kan ik mijzelf op de laptop niet aanmelden. Ook als ik mij aanmeldt op de laptop met internet, en ik haal vervolgens de internet verbinding eraf (maar draadloos staat nog wel aan) verbreekt hij de verbinding met mijn pc, en logt hij uit van hamachi.

Ok.. vreemd :confused:

In ieder geval, is dit wel iets wat je zoekt? Ik denk dat er genoeg van dit soort programma's gemaakt zijn om alleen te chatten. (MSN :thumb:?)

Ok.. vreemd :confused:

In ieder geval, is dit wel iets wat je zoekt? Ik denk dat er genoeg van dit soort programma's gemaakt zijn om alleen te chatten. (MSN :thumb:?)
Zoiets als hamachi zoek ik wel. Maar wat ik dus eigenlijklijk moet hebben, is dat ik zonder internet (dus kan wel in een netwerk via hamachi of zo) kan 'chatten' met een andere computer.

Weet iemand misschien waarom mijn Hamachi eruit valt als ik mijn internet op mijn laptop afsluit? Want ik dacht dat Hamachi geen internet nodig had.

Voor hamachi heb je wel degelijk internet nodig, als je alleen in je netwerk zit kun je er natuurlijk niet zoveel mee. Kun je niet gewoon een nieuw email aanmaken, in msn een groep vormen, en daarin al de mensen waarmee je wil praten/chatten daar in laten joinen? Bij een groepsbericht krijgt iedereen dan een bericht.

hamachi is eigenlijk de enige die ik ken, misschien kun je wat met Tunngle?

Voor hamachi heb je wel degelijk internet nodig, als je alleen in je netwerk zit kun je er natuurlijk niet zoveel mee. Kun je niet gewoon een nieuw email aanmaken, in msn een groep vormen, en daarin al de mensen waarmee je wil praten/chatten daar in laten joinen? Bij een groepsbericht krijgt iedereen dan een bericht.

hamachi is eigenlijk de enige die ik ken, misschien kun je wat met Tunngle?
Gaat Tunngle dan niet ook via internet?

Ja, maar elk van die VPN programma's gaan via internet. Die maken een 'nep' server aan waarin jouw computer denkt dat je in hetzelfde netwerk zit, en dus kunt lannen. Tunngle is volgens mij hetzelfde (met chatten etc.) als hamachi. Er bestaat volgens mij geen manier dat je geen internet hebt, maar toch berichten kunt sturen... althans niet digitaal ;)

Ja, maar elk van die VPN programma's gaan via internet. Die maken een 'nep' server aan waarin jouw computer denkt dat je in hetzelfde netwerk zit, en dus kunt lannen. Tunngle is volgens mij hetzelfde (met chatten etc.) als hamachi. Er bestaat volgens mij geen manier dat je geen internet hebt, maar toch berichten kunt sturen... althans niet digitaal ;)
hmm oke. Toch bedankt!

En als ik nou een router naast mn pc zet, kan ik kan bijvoorbeeld een straal van 5 km instellen? Of loop ik nou echt onzin te vragen?

Nou, volgens mij (heb ik ook niet veel verstand van :o) Geeft een normale router een goede connectie binnen je eigen huis. Verder dan twee huizen is je signaal bijna/niet zichtbaar. Om een straal van 5km te overbruggen moet je dan wel een hele sterke router hebben (of wat dan ook). Maar misschien zijn er hier mensen die je meer kunnen vertellen.

Nou, volgens mij (heb ik ook niet veel verstand van :o) Geeft een normale router een goede connectie binnen je eigen huis. Verder dan twee huizen is je signaal bijna/niet zichtbaar. Om een straal van 5km te overbruggen moet je dan wel een hele sterke router hebben (of wat dan ook). Maar misschien zijn er hier mensen die je meer kunnen vertellen.
Oke! Ik wacht wel af. Heel erg bedankt voor al je hulp!

Graag gedaan :thumb:! En voordat een mod het zegt, en het is niet nodig om stukken tekst te citeren, simpel beantwoorden met bv. @elandlord is al voldoende. Anders wordt het topic onnodig lang met dezelfde tekst :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan