In de onderhavige configuratie heb ik een domeinserver (DS), die tevens dienst doet als DHCP-server, DNS-server, fileserver en applicatieserver. Daarnaast heb ik een aparte machine die fungeert als Terminal Server (TS) en in het domein is opgenomen. Beide draaien op Windows server 2003. Op de DS is een aantal lokale gebruikers aangemaakt en een aantal remote desktop gebruikers. Op de TS zijn de applicaties geïnstalleerd die de TS-gebruikers mogen draaien en waarbij ze gegevens benaderen op de DS. We gebruiken geen roaming profiles.
Probleem: om de TS-gebruikers te laten werken moeten ze admin-rechten hebben. Dit is natuurlijk een ongewenste en onveilige situatie maar het lukt me anders niet om de rechten voor elkaar te krijgen. Ze zijn lid van de Remote Desktop users en van de Domainusers. Maar dus ook van de Administrators. Wat zie ik over het hoofd???
Bij voorbaat dank,
Pieter
Probleem: om de TS-gebruikers te laten werken moeten ze admin-rechten hebben. Dit is natuurlijk een ongewenste en onveilige situatie maar het lukt me anders niet om de rechten voor elkaar te krijgen. Ze zijn lid van de Remote Desktop users en van de Domainusers. Maar dus ook van de Administrators. Wat zie ik over het hoofd???
Bij voorbaat dank,
Pieter