Netwerk van Horizin Box van Ziggo koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals in mijn vorige posting reeds aangegeven: Let dus op dat je, in UMS, eerst de wifi verbinding kiest in Algemene Configuratie -> "Dwing netwerkgebruik op interface"
En daarna UMS herstarten.

Mogelijk (hopelijk?) heb je dat allemaal ondertussen reeds gedaan. :)

Tijs.

Hallo Dnties

Nu heb ik na een paar keer herinstalleren van de UMS en blijkbaar niet onbelangrijk zoals je al zei:

De veste verbinding met Internet verbroken, dus nu draait mijn Desktop alleen op de verbinding met de UPS241347784

De UMS media box staat op m'n TV scherm, en Muziek en plaatsjes kan ik op de TV draaien.

Maar, je schreef er al iets over, ik ga proberen te dwingen dat de UMS alleen gebruikmaakt van mij Draadloze verbinding en zodat ik toch mijn vaste verbinding met Internet kan gebruiken. (is wel zo makkelijk)

Tijs, hartelijk bedankt voor alle moeite tot zo ver.

MVG
Jan Filarski
Trouwens, ook weer problemen gehad met een onwillige Edimax EW-7718UN WiFi USB stick. Gisteravond uren bezig geweest, niet gelukt.
Vanmorgen opnieuw opstarten, en hij deed het direct !!!!

Ik heb al aangegeven hoe je kunt afdwingen dat UMS altijd de wifi verbinding gebruikt en je dus rustig de bedrade verbinding er naast actief kunt hebben:
In UMS in 'tabblad' "Algemene Configuratie", kies in het pull-down menu "Dwing netwerkgebruik op interface" de wifi netwerkadapter/-verbinding.
En daarna UMS herstarten.

Fijn dat het alvast werkt als je de bedrade verbinding (tijdelijk) uitschakelt. Geeft mij goede moed dat het ook goed werkt zodra je beide netwerkverbindingen actief houdt maar UMS alleen de wifi verbinding laat gebruiken.

Tijs.

Hallo Dnties

Voordat ik aan de gang ga met mijn vaste verbinding, nee eigenlijk met de WiFi-verbinding .

Heb ik nog een vraag: Wat gebeurd er met de UMS, als ik de computer afsluit?

Is dat einde UMS, en moet ik opnieuw delen enz ???

MVG
Jan

Als je Windows (echt) afsluit dan stopt ook UMS. Zet je de computer in slaapstand, dan gaat UMS ook in slaapstand.

Alle gedane aanpassingen in UMS (het delen van mappen, het aangeven welke netwerkverbinding UMS moet gebruiken etc.) blijven bewaard, ook na het afsluiten van UMS, dus je hoeft de mappen die je nu al deelt in UMS niet opnieuw te delen de volgende keer dat je UMS start.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan