netwerk van vista naar xp pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Berichten
431
hallo allemaal

ik zit met het volgende probleem dat ik van mijn desktop niet naar de windows vista pc kan gaan ze zien elkaar wel maar als ik op een map klikt geeft hij aan dat ik niet gemachtig bent.

maar op mijn vista pc staat alles in gesteld op volledig beheer maar kan de fout nergens vinden ze hebben ook allemaal de zelfde werkgroep.

groet rene
 
Je moet de map sharen en ook aangeven dat hij niet om een wachtwoord vraagt. Dit kan je ergens bij het configuratiescherm netwerk ingesteld worden. Dit was tenminste bij mij het probleem.
 
hij vraagt ook niet op een wachtwoord kom er gewoon niet door die machtiging maar ik heb al alles over gezegt van de laptop met behulp van dvd-rw schijven dus ging het ook want ik hoeft die ****** vista niet meer blijf lekker bij mijn xp.

rene
 
Hey:

Je kan eens proberen van de naam van je vista machine toe te voegen aan de hosts - file van xp. Zo heb ik het bij mij aan het werk gekregen.

de host file staat hier: c:\windows\system32\drivers\etc

Je kan de host file openen met kladblok: je ziet daar dan local-host staan (dat is je netwerkkaart)
Daaronder voeg je een lijn toe met: 192.168.3.101 (ip van je vista machine) en daarnaast de naam van je vista machine.

Greetz, civcoup
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan