Netwerk verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjdekroon

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Wij hebben een Linksys WAG54G die rechtstreeks op het internet aangesloten zit.
In het netwerk zitten 2 computers aangesloten op de router m.b.v. een UTP kabel.
Het besturingsysteem dat we gebruiken is: Windows XP zonder firewall en Fedora Core 5 Test 3 met ingebouwde firewall. Het probleem is echter dat sinds kort de verbinding van het netwerk steeds wegvalt. Niet de verbinding van de Router naar het internet, maar hij gooit steeds gewoon de computers van het interne netwerk. Ik heb al een reset geprobeerd, en ook al de router een nachtje van de stroom gehaald maar het hielp allemaal niks. Het vreemde is echter dat overdag de verbinding in het netwerk goed is, maar 's avonds en 's nachts valt de verbinding constant weg. Heeft iemand hiermee ervaring, of een suggestie waarmee het opgelost zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Jan Jasper de Kroon

Ik heb geen ervaring met dit specifieke probleem.

Maar misschien dat je wat hebt aan deze suggesties...

1 - Je werk met utp > probeer je wireless gedelte eens uit te schakelen in je router.
Je zou haast zeggen dat er iemand 's avonds / 's nachts probeer verbinding te maken met je wireless, als je dit niet gebruikt. Schakel het dan uit.

2 - Een harde reset wil ook nog wel eens helpen, dus niet uitzetten maar echt keihard resseten. Zie manual.

3 - Schakel je dhcp van je router eens uit en geef alles een statich IP adres.
Het lijkt een beetje op een conflict met het verlopen van de leasetime van de DHCP server. Dit is eigenlijk niet logisch omdat je zegt dat het overdag niet gebeurt.

4 - Het kan natuurlijk ook een bug in de firmware zijn, dan kan je proberen een update te installeren.

Optie 1 lijkt gezien het verhaal het meest logische.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

succes in elk geval

Het probleem is jammer genoeg nog niet opgelost.
Ik heb het vermoeden dat ik een nieuwe router zal moeten kopen.
In ieder geval, als nog iemand een suggestie heeft is dat nog altijd welkom.

Met vriendelijke groet,

Jan Jasper de Kroon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan