Netwerk-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekee

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Hallo! Ik heb hulp nodig... normaal was er een netwerk tussen deze pc en de pc van me broer, maar opeens zien die 2 elkaar niet meer. Er wordt weel heel wat verzonden daar naartoe, maar niets teruggestuurd. Nu heeft me broer dus ook geen internet meer. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar ik vroeg me iets af.

Zou het kunnen dat ik met de nieuwste Norton Anti-virus iets geblocked heb ofzo?

volgens mij heb ik deze 3 nu geblocked:

- HTTP IIS ISAPI Extension (code Red)
- MS SQL Stack BO
- Witty Worm Propagation

Zou het mayb hier aa kunnen liggen? ik ga nog even verder kijken.. alvast bedankt! :thumb:

Hebben jullie een server lopen dan?
Lees dit:

Witty Worm Propagation
Lees dit:

En hier valt genoeg te lezen over Stack Bo.

Het lijkt me wel handig als jullie die pc's eens goed gaan scannen met Ewido op trojans en Bitdefender voor de rest.

Laatst bewerkt:
ok.. dan weet ik iig dat ik de verbinding niet geblocked heb met antivirus haha :)

heb die norton 2006 net geïnstalleerd en hele scan gedaan.. doe ook regelmatig op spyware enzo.. dus dat zit wel safe.. zal wel gewoon een pc probleempje zijn met dat netwerk.. :)

Als je ook de firewall van Norton er op hebt gezet kijk dan of je Windows firewall goed uitgeschakeld hebt.
Klik op start/uitvoeren/ typ services.msc
Windows Firewall uitschakelen en stoppen.

Met XP moet je die hebben.
Zie bijlage

Bijlagen

• WF.jpg
    WF.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 26
Nou ik heb dus wat meer onderzoek werk verricht en het is toch een beetje raar.

Ik heb ee kaart voor de internetverbinding, maar ook een kaart voor een netwerkverbinding, alleen komt die in een brug, maar zodra hij in die brug komt, word de ip van de kaart gewist, als ik de kaart uit de brug haal en herstel dan krijgt ie weer een ip?

We zijn hier nu een beetje aan het klooien, maar mayb dat iemand nog tips heeft? :P

ow en ik heb echt geen firewall ertussen staan, maar mayb omdat ik die via netwerkverbindingen al heb uitgevinkt?

Laatst bewerkt:
Die brug kreeg ik ook wel eens maar dat gaf altijd sores.
Gewoon een verbinding maken dat ze beiden via een gateway gaan.
Gooi dus eens je oude verbinding weg en maak een nieuwe.
Zet daarbij bestanden delen aan.
Let op, nu zal Windows Firewall weer geactiveerd zijn.
Kun je dus als je straks de services bekijkt goed uitzetten.

Kijk ook of beide firewalls het netwerk 'zien'

En controleer ook voor de zekerheid de volgende services:

Apllication Gateway - gestart en automatisch
Computer browser - gestart automatisch
DNS Client - gestart automatisch
Intelligente achtergrondsoverdracht - gestart automatisch
Network connections - gestart automatisch
Server - gestart automatisch
TCP/IP - gestart automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras - gestart handmatig
Windows Firewall - stoppen en uitschakelen indien andere firewall aanwezig.

Laatst bewerkt:
Hey elisa, kan je me mayb een soort van stap voor stap handleiding geven dan? Want anders doe ik dingen mayb in verkeerde volgorde ofzo

alvast bedankt voor je hulp! :thumb:

Dat is hoe mijn netwerkverbindingen er nu uit ziet

die 1394 is een beetje vaag, want geen idee welke kaart het is, hij ontvangt nix, verstuurt nix en heeft geen IP.. en er wordt aangegeven dat het een 400mbit verbinding is. Heb hem al weggegooid door installatie ongedaan maken maar dan komt ie dus gewoon weeer terug :(.

Lan8 is de kaart die de verbinding met het internet maakt

Lan10 is dus de netwerkkaart, als ik daar op status klik verstuurt hij heel veel maar ontvang 0,0. Heeft wel een IP-adres inmiddels :). (nadat ik de brug dus had verwijdert)

Bijlagen

• netwerk.JPG
    netwerk.JPG
    14,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Maak dus een nieuwe verbinding aan op beide computers
Je kiest voor: deze computer maakt verbinding via een ander computer of gateway. (In dit geval kun je de router als gateway zien)
Ik veronderstel tenminste dat jullie een router hebben.
Werkgroep hoort op beide pc's dezelfde naam te hebben.
Geef de pc's wel ieder een eigen naam.
Volg de stappen en kies voor bestanden delen.
Floppy maken is meer werk dan het voordeel levert.
Gewoon even op beide computers doen.

Controleer voor de zekerheid de services en vergeet WF niet uit te zetten.

Sluit af/Start op.

Als het goed is zie je nu onderin je verkenner Shared Files weer met daarin ook de andere pc opgenomen.
Anders kun je deze nog even zoeken met de zoekfunctie (computers of personen)

Heb je nu nog geen contact controleer dan of de firewalls het verkeer niet blokken omdat het nieuwe netwerk niet ontdekt is.
Anders alsnog het netwerk toevoegen bij beiden.

Hierna hoor ik het wel.

We hebben geen router :)

Internetkabel komt hierin, en netwerkkabel gaat direct vanuit deze pc naar pc van me broer. Maakt dat verschil?

En moet ik ook me internet dan uitschakelen?

Of gewoon alleen de netwerkkaart installatie ongedaan maken in apparaatbeheer en bij die andere pc ook?

Tsja, het is simpeler maar ik heb daar nou juist geen ervaring mee. :confused:

Je netwerkverbinding zal dan wel anders zijn.
Maar het lijkt me dan ook dan 1 pc via de andere verbinding maakt.
Windows laat je voorbeelden ziet dus als je even goed kijkt.
Als jullie voorheen shared files hadden dan zul je die ook weer moeten zien. Alleen die services.........geen idee welke dan wel voor jullie dienen of niet. Zou ik dus maar even vanaf blijven.

Het is jammer maar hier strand ik wat jullie betreft.
Controleer de firewalls en WF in ieder geval.

ah jammer elisa, anyway toch bedankt :)

hebben er nu zelfs nog een oude netwerkkaart ingepleurt, maar ook dan doet ie het niet.. we staan echt voor een groot raadsel hier :shocked:

kan het echt niet aan Norton 2006 liggen of iets dergelijks? dat ie automatisch directe lan blocked?

want ik heb wel een router liggen maar die is ook kaput :confused:

Norton krijgt altijd de schuld :D
Schakel de firewall eens even uit en kijk of je dan wel verbinding hebt.
Bovendien kun je dit toch zien als je in het log kijkt van inkomend en uitgaand verkeerd.

Als je een nieuwe verbinding maakt......reageert Windows normaal op het einde? Of blijft hij hangen?

Je hebt het over een lan. Heben beide pc's dan ook een verschillend 'binnen'- ip? Hoe ziet de firewall die twee pc's?
Hopelijk komt er iemand die ervaring heeft met jullie type verbinding.
We houden de vraag maar even aan de praat :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan