netwerk verdwenen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle00789

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Ik heb hier de volgende configuratie:
1 windows xp PC bekabeld
1 windows xp laptop wifi
1 windows vista laptop wifi.
Tot gisteren werkte dit netwerkt perfect, maar sinds vandaag zonder enige wijziging kan ik vanaf de laptops de pc niet meer bereiken. Het is van groot belang dat ik die pc weer kan bereiken, omdat al mijn documenten vanaf de laptops automatisch worden opgeslagen op de PC ipv op de laptop zelf en de beide printers worden dankzij deze pc gedeeld op het netwerk. Ik heb al alles geprobeerd wat ik weet om het weer werkend te krijgen, maar zonder succes. De betreffende pc heeft normaal geen toetsenbord, muis en monitor, maar heb ik, om dit probleem op te lossen, wel weer aangesloten.
Ik heb er wel een router tussen die ik iets meer als een maand geleden heb vervangen, omdat de oude gewoon via wifi geen signaal meer kon leveren.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit netwerk weer werkend te krijgen

Het internet via de router op elke pc en laptop gaat zonder problemen, dus ik denk niet dat daar het probleem kan liggen

Het is moeilijk om vanaf mijn standpunt te beoordelen wat er nou precies mis is gegaan.

Nu ben ik zelf best gevorderd in het tot stand zetten van een netwerk verbinding binnen een klein thuis netwerk en ook tussen het tot stand zetten van meerdere computers met één netwerk.

Nu kunnen er een aantal dingen zijn die mis gegaan zijn nmlk:

Nieuwe Windows Updates (beveiligings updates) hebben de huidige instellingen gereset waardoor je opnieuw alles moet instellen.

Je router heeft je toegang tot andere pc's geblokeert (kan ook een deel van de beveiliging zijn van de router)
- misschien omdat er te veel data tegelijker tijd gewisseld werd tussen computers

Maar, nu moet ik wel zeggen dat ik hier niet zeker van ben.

Misschien is het handig om alles opnieuw in te stellen... dus gewoon vanaf het begin beginnen en alles resetten wat met netwerken te maken heeft.

wat zijn de stappen die ik dan het beste kan ondernemen om alles betreffende het netwerk te resetten??

blijkt achteraf dat mijn buren zo "leuk" zijn geweest om een draadloos netwerk aan te leggen met exact dezelfde naam, maar dan onbeveiligd... ik heb de buren dan ook maar meteen ff gewaarschuwd. ze hadden problemen met mijn wpa2 code :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan