Netwerk verkeer meten op virusen/spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey,

Ik heb nu al 2 dagen last van het wegvallen van het internet. Als ik de stekker er dan even uit trek (modem en router) en in steek doet hij het weer. Nu lijkt het me sterk dat het de router is die m steeds afsluit want die krijgt gewoon geen ip meer ineens... Ik denk dat Ziggo dus een soort systeem heeft die mij er af gooit wanneer ik een virus verspreid over het internet via ont netwerk... Mijn vraag is nu of er een handig tooltje is om het netwerk verkeer te meten... welke programma's netwerk pakketjes uitzend en/of een klein tooltje die mn boot sector en belangrijke andere virussen verwijdert, zonder een heel pakket te installeren omdat ik die simpelweg al heb (Avira voor virussen en Malwarebytes voor malware/spyware). Maar ook omdat er meerdere computers draaien wil ik gewoon iets simpels wat ze zelf snel even kunnen draaien. Ik zelf ken ComboFix maar die wordt niet ondersteund door Windows 7.

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen, en dat ook het programmatje bestaat om het te meten, want dat zou heel erg handig zijn!

Alvast bedankt,
Yorick

ik heb vanavond hetzelfde gehad. Hele netwerk (3 andere computers) had geen internet. Wel verbinding maar kon geen pagina's laden. Kwam er achter dan het van mijn computer kwam. Die gebruikte denk ik alle bandbreedte. Heb het na een flink aantal scans opgelost met MalwareBytes. Toevallig nog iets gedownload? cr@cks ofzo?
laat even weten of hij iets vind

ik heb vanavond hetzelfde gehad. Hele netwerk (3 andere computers) had geen internet. Wel verbinding maar kon geen pagina's laden. Kwam er achter dan het van mijn computer kwam. Die gebruikte denk ik alle bandbreedte. Heb het na een flink aantal scans opgelost met MalwareBytes. Toevallig nog iets gedownload? cr@cks ofzo?
laat even weten of hij iets vind

Ik krijg dan wel alleen lokaal verbinding, geen internet... en heb een virus gehad ja 2 dagen geleden maar ja ik heb ze verwijderd denk ik... daarom ook dat tooltje om te checken want ik ben er niet zeker van! Als die er niet is zet ik morgen gewoon mijn back up terug!

Scans:

Ik:
Malwarebytes gescanned, Microsoft security essentials gescanned, Avira gescanned, F-Secure.com online scan.

Mijn server 2003:
ClamWin scan, Malwarebytes scan.

Grtz

Maar doe nog eens een snelle scan met malwarebytes.
Heb je nog een logje van wat voor virus je had.
Het is namelijk niet in 1 keer verholpen. Als je een vergelijkbaar virus heb als ik had, dan heeft hij een regel in het register staan die automatische het door de virus scanner verwijderde bestand weer terug plaatst.
Kun je ook even een lijstje geven van je processen in taakbeheer

Maar doe nog eens een snelle scan met malwarebytes.
Heb je nog een logje van wat voor virus je had.
Het is namelijk niet in 1 keer verholpen. Als je een vergelijkbaar virus heb als ik had, dan heeft hij een regel in het register staan die automatische het door de virus scanner verwijderde bestand weer terug plaatst.
Kun je ook even een lijstje geven van je processen in taakbeheer

TaskMGR:

attachment.php

Weet alleen niet wat conhost.exe is... staat ook in system32... misschien is dat het!?

Malwarebyte log:
mbam-log-2010-12-01 (18-27-24)

F-secure en Microsoft secure kan ik niet achterhalen (verwijderd).

Avira:

Begin scan in 'C:\'
Begin scan in 'D:\' <Documenten>
Begin scan in 'E:\' <DATA (1 TB)>
E:\Downloads\SC2 FIXED ISO + Campaign and Skirmish cracks + maps\Cracks\Campaign Crack\Support\Battle.net.dll
[DETECTION] Is the TR/Crypt.XPACK.Gen Trojan

Beginning disinfection:
E:\Downloads\SC2 FIXED ISO + Campaign and Skirmish cracks + maps\Cracks\Campaign Crack\Support\Battle.net.dll
[DETECTION] Is the TR/Crypt.XPACK.Gen Trojan
[NOTE] The file was deleted!

Raar dat Microsoft trouwens geen 1 viruus vond terwiijl hij wel een fout melding gaf, en vervolgens vond malwarebytes er wel nogal wat en f-secure vandaag vond er een stuk of 8...

Grtz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan