Netwerk via powerline adapters valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
93
Heb 2 PC’s met XP pro op netwerk met hub op speedtouch modem. Werkte alle twee op internet en netwerk maar 1 PC wilde ik verplaatsen.
Heb nu twee sweex LCO85 powerline adapters gekocht om geen draad te hoeven trekken.
1 adapter in stopcontact bij de hub, rj45 kabeltje tussen hub en LCO85. Andere adapter bij PC op zolder in stopcontact en ook kabeltje tussen adapter en netwerkkaart. Ik kon op internet en ook op het netwerk. Toen netwerk privé proberen te maken (buren konden ook op netwerk) door met behulp van utilityprogramma wachtwoord in te voeren en naam van netwerk; nog steeds verbinding. PC uitgezet maar adapters in stopcontacten gelaten. Volgende morgen PC aangezet, jammer geen verbinding via adapters. Adapters even uitgetrokken hielp niet, maar na wat langer uit stopcontact te zijn geweest weer wel verbinding. Heeft iemand ervaring met deze (Sweex) powerline adapters?
 
Antwoord

Ik heb niet specifiek ervaring met de Sweex adapters. Maar wel met de Devolo homeplug adapters.

Deze zijn beveiligd met een encryptie, zowel de bedraade Zie onderstaande link
http://www.devoloshop.nl/products/devolo-duo-14mb/devolo-microlink-dlan-starter-kit-duo.htm

Deze zijn beveiligd met een 56-bit DES encryptie.

De draadloze devolo adapters (gebruik ik zelf ook thuis) zijn echt makkelijk! Deze zijn te beveiligen met WPA2 & voor het stroomnet beveiliging met 56-bit DES. Ik leid mijn verbinding van de begane grond naar boven (mijn slaapkamer) Hier ontvangt de draadloze adapter het signaal via het stroomnet, en vervolgens verspreid hij op de 1e verdieping een draadloze netwerk signaal. Je ontwijkt hiermee de betonnen muur (plafond) wat erg stoort op wifi signalen.

Zie voor meer specificaties:
http://www.devoloshop.nl/products/devolo-wireless/devolo-dlan-hs-wireless-extender-starterkit.htm

Ik zie dat je post alweer uit 2007 dateerd dus weet niet of ik je hiermee geholpen heb of dat je al geholpen was!

groetjes MicroJ
 
MicroJ bedankt voor de reactie. Ik heb echter de powerlines weg gedaan vanwege de haperingen. Alsnog een kabel gelegd en dat geeft geen ergernis, maar ik ga zeker eens op de sites, die jij vermeldt, kijken. :thumb:.
 
MicroJ bedankt voor de reactie. Ik heb echter de powerlines weg gedaan vanwege de haperingen. Alsnog een kabel gelegd en dat geeft geen ergernis, maar ik ga zeker eens op de sites, die jij vermeldt, kijken. :thumb:.

Graag gedaan, een kabel bied altijd het beste en de veiligste oplossing.
Alleen ik vind dat tegenwoordig de dLAN technologie stukken verbetert is & beveiligd. Dus het is in deze tijd zeker aan te raden!

Veel succes ermee in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan