Netwerk via Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
Berichten
71
Hallo

Hoe moet ik een netwerk via een router installeren want ik heb een klein probleempje (hoop ik). Ik kan wel pingen van 198.168.1.2 naar 198.168.1.3 maar niet retour dan krijg ik een time out. Wel heb ik op de 198.168.1.2 een map gedeeld. op de 198.168.1.3 is de hele harde schijf (c:) gedeeld. Heb de Firewal uitgezet. Beide zitten in de zelfde werkgroep (mshome) en hebben verschillende namen. (de snelle en de trage)

Wie kan me precies vertellen hoe: of heeft een url waar de komplete hadleiding op staat in de nederlandse taal, alles in zijn werk gaat. Mijn router is een Soho
-104 hieronder de url met de technische specifikaties

http://www.cameo.com.tw/home.html

Alvast dank,

Linkie
 
Pingen zou altijd moeten werken, ongeacht werkgroep e.d. Blijkbaar is de firewall op 1 van de 2 pc's nog actief. Welke windows gebruik je?
 
Heb je op de snelle en de trage wel de gateway van je route opgegeven .
 
Ik gebruik XP prof op beide computers. En de Gateway. Wat moet ik daar precies invullen? (ben geen exper)

Groeten Linkie
 
De router is het probleem niet die werkt correct. Maar hoe gaat dit verder dan. Ik bedoel een netwerk tussen 2 computers langs een router.

Groeten

Linkie
 
Geplaatst door Linkie
De router is het probleem niet die werkt correct. Maar hoe gaat dit verder dan. Ik bedoel een netwerk tussen 2 computers langs een router.

Groeten

Linkie

Hoi linkie

Ik zit zelf nu ff vast ik draai op een switsch , heb al gevraagt of een ander ff naar je probleem wil kijken .

sorry
 
Sorry.......ik hoop dat het weer lukt. Ik stop nu. Als jullie willen, zet dan hier eens goed neer wat er moet gebeuren om en internet (internet via de router is geen probleem) en een intern netwerk te maken via een router.

Ik bijna heel internet afgezocht maar een oplossing maar die heb ik niet kunnen vinden, althans niet in een voor mij duidelijke taal. Zal wel heel simpel zijn maar ik weet niet hoe.

Alvast hartelijk

Linkie
 
Ok, hierbij een checklistje:

1. Stel de IP-adressen goed in, dus op de router 192.168.1.1, op pc 1 192.168.1.2 en op pc 2 192.168.1.3. Op alle drie het subnetmask 255.255.255.0
2. Stel op pc 1 en pc 2 allebei de gateway 192.168.1.1 in.
3. Stel op pc 1 en pc 2 allebei de dns server 192.168.1.1 in.
4. Zorg ervoor dat er bij de Eigenschappen van het Netwerk in ieder geval Bestands en Printerdeling én TCP/IP voorkomt (dat laatste moet wel i.v.m. ip-adressen). Let op dat je al die tcp/ip instellingen bij de netwerkkaart doet (en niet bij Externe Toegangsadapter of iets dergelijks)!
5. Geef ze allebei dezelfde werkgroep en allebei een andere computernaam.
6. Deïnstalleer op beide pc's alles wat ook maar iets met een firewall te maken kan hebben, want dat heb je toch niet meer nodig als je achter een router zit en je maar vaak genoeg Windows Update doet.
7. Nu moet je op beide pc's de router en steeds de andere pc gaan pingen. Dit zou sowieso moeten werken! Als iets niet werkt, wissel dan de kabels eens om en probeer het nog eens.
8. Ga nu pas je router verder instellen voor de internetverbinding. Zodra je dat gedaan hebt en de router verbinding heeft, zou het internet het op beide pc's meteen moeten doen (zorg er wel voor dat je niet meer inbelt met pc 1 of 2 en zorg er ook voor dat je geen Lan instellingen hebt ingevuld bij Internet Explorer).
9. Werkt dat ook, dan ga je pas bestands en printerdeling testen. Zie je de andere pc niet in Netwerkomgeving/-locaties staan, tik dan gewoon \\computernaam eens in.

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord welke versie van Windows je hebt. Als je 2000, me, 98 of 95 hebt, dan kan je ook NetBEUI gebruiken naast TCP/IP voor de bestands en printerdeling, maar dat is niet verplicht. Succes!!!
 
Geplaatst door Linkie
Ik gebruik XP prof op beide computers. En de Gateway. Wat moet ik daar precies invullen? (ben geen exper)

Groeten Linkie

XP prof dus : Lekkere Kwal
Thnx voor het meekijken :D ik had geen oplossing .
 
Geweldig hij doet het. En dat bedoel ik nu waarom kan ik dit nergens vinden. Zo simpel en doeltreffend voor een leek

Nogmaals hartstikke dank

Linkie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan