netwerk via switch valt uit na nieuw modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Mijn thuisnetwerk van 6 computers (W98 en WXP) zijn met elkaar verbonden via een switch waar ook het ADSL-muti-pc modem aan hangt. Alle computers konden op internet en op elkaars harde schijven.
Sinds kort ben ik geswitcht van ISP en heb nu een ander ADSL-multi-pc modem. Alle computers kunnen nog steeds het internet op, echter ze hebben geen toegang meer tot elkaar. Dit is heel vervelend ivm maken backups en bestanden delen.
Wat kan ik doen om de computers weer toegang tot elkaar te laten krijgen?

Waarschijnlijk heeft het modem een router functie, anders kun je niet allemaal tegelijk op internet, en in die router zul je waarschijnlijk nog moeten aangeven dat dit wel mag.
Je zou kunnen zoeken naar een instelling genaamd DNS, hier zou je een lijst moeten vinden met alle pc's die er aan hangen, zo niet zul je moeten toevoegen de pc's die je mist, let op, de naam die je opgeeft moet overeen komen met de naam van de pc, dus de naam die hij in het netwerk heeft gekregen.
Dit vindt je in theorie onder de instellingen van netwerk opties van Windows.

Wat je vraag met cd/dvd recorders te maken heeft..geen flauw idee daarom een kick naar de sectie netwerkproblemen

Het vreemde is dat als er geen modem aan de switch hangt, de PC's ook niet met elkaar kunnen communiceren. Dat moet toch wel kunnen? Kan het een instelling op de PC zijn ipv in het modem?

Welke vraag over CD/DVD-recorders bedoel je? Ik heb er geen vraag over gesteld.
Jan

Heb je nou gekeken of die DNS namen bekend zijn in de router??

Hoe krijg ik die DNS namen erin? Ik heb een zyxel 650H-33. Via een webconfigurator krijg ik toegang, maar het enige wat ik kan vinden is Dynamic DNS en daar kan ik geen DNS namen vinden. Bij LAN kan ik een IP-startadres invullen en daar staat al een adres, met een startadre dat wel klopt volgens mij.
Heb jij nog tips?

Geplaatst door jan42
Welke vraag over CD/DVD-recorders bedoel je? Ik heb er geen vraag over gesteld.
Jan

Dat klopt. Je stelt een vraag over netwerkproblemen. Die dien je dus niet in cd/dvd recorders te staan (daar had je deze vraag ingezet)

Je zult bij de DNS instellingen de namen van de pc's die allen aan de router hangen, moeten invullen.
Je zult ergens een knopje kunnen vinden waarmee je een nieuwe dns naam kunt invullen. Hier vul je dan in de naam van de pc en het ip adres mits je die weet.

De DNS namen kan ik nergens kwijt. Een lijstje met PC-namen, IP-nummers en MAC-nummers heb ik in het modem gevonden (plaats het modem er zelf in, ik kan dat niet aanpassen). Echter ik krijg geen onderling contact tussen de PC's voor elkaar. Heel soms lukt het even, maar een halfuur later kan het weer niet. De firewall in het modem heb ik al uitgevinkt en alle ander mogelijke parameters doorlopen. Ik krijg het niet stabiel en blijvend werkend. Zeer frustrerend. De PC's kunnen onderling wel naar elkaar pingen, dus er is op laag niveau wel verbinding.
De heldesk van Compuserve (0900 en mail) reageert niet, dus daar is ook al geen hulp te vinden. Op de site van Zyxel kom ik er ook al niet uit.
Zou het met de instellingen op de PC te maken kunnen hebben? Zo ja, welke dan (ook daar heb ik van alles en nog wat uitgeprobeerd)?

Dat is een bekend probleem.
Ikzelf heb last van hetzelfde (ook via compuserve) met een zyxel 650 HW modem. Alleen ziewn bij mij alle pc's elkaar wel, maar is mijn PDC (nt4-server) niet meer bereikbaar onder XP. Hierdoor ligt nu al ongeveer een 3-tal maanden mijn gehele netwerk plat

Als ik de reactie van Eastwood lees, is er weinig hoop. Ik ben er in iedergeval van overtuigd dat het in de Zyxel ligt, echter er is geen deskundige te vinden die me het antwoord kan geven.
Ik sluit de vraag daarom maar en zoek zelf verder.
Bedankt voor het meedenken. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan