netwerk voor ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.323
ik wil een nieuw netwerk aanleggen vanwege mijn ADSL aansluiting, maar ik wil geen nieuwe kabels aanleggen in huis. (althans, zo min mogelijk) Voor verdere vragen, zie pic...
 

Bijlagen

  • situatie adsl.jpg
    situatie adsl.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 41
Voor de PC 2 moet je een andere kabel gebruiken dan standaard ISDN bekabeling... hiervoor is minstens CAT 5 nodig. Voor de rest ziet het er goed uit.

Groeten Greg
 
netwerk kabel gebruik pin 1,2,3,6 lipje naar beneden van links naar rechts natuurlijk
 
ok, dan blijft nog over:

Er ligt dus een ISDN kabel (4-kabelig) van de zolder naar de studeerkamer. Een ISDN kabel heeft geen vaste volgorde van de vier kabels. Die kun je er willekeurig in stoppen, als ze maar in de middelste vier terecht komen. Probleem is, dat bij een netwerkkabel die volgorde wel vast is. Heeft iemand een schema'tje van hoe het wél moet, en ook hoe de andere kant van de Cross-cable moet zitten??

Dus Gregyor, kan ik van een ISDN kabel op die manier een CAT 5 (?) kabel maken?
 
shait, das jammer. Is het ook mogelijk om een netwerkkabel te maken die maar uit 4 draadjes bestaat?

oossie, bedankt voor het schema. Dat is precies wat ik zocht :thumb:
 
er zit trouwens nog een foutje in mijn schema: eerst moet de splitter en dan pas het NT-kastje...
 
graag gedaan, maar volgens mij is het niet mogelijk om een utp kabel te maken met 4 draadjes, alhoewel er maar 4 draadjes daadwerkelijk gebruikt worden in de verbinding, zijn de andere 4 er voor ontstoring van je netwerk, als ik jouw was zou ik overal cat 5 kabels leggen.

suc6

Oossie
 
heb zelf cat5 liggen en gebruik maar 4 draadjes per aansluiting dus twee aansluitingen per utp en geen problemen ( ik mot wel want mijn leidingen zitten vol )
 
Aha ik zie in ieder geval weer uitbreidingsmogelijkheden voor mijn eigen netwerk, want ook ik heb de pijpen vol liggen, en er moet nog 1 cat 5 kabel naar de slaapkamer

maar als ik de utp stekker knijp heb ik alleen pin 1,2,3, en 6 nodig ?
 
jackass, zou je even hier het schema van die kabel kunnen posten, want dat is precies wat ik nodig heb.
of moet het gewoon zo:
rj45buchse.jpg


Ik zou wel een nieuwe kabel kunnen trekken, maar de oude ligt op de slaapkamer achter de plint langs en als die er helemaal af moet ben ik drie dagen verder (dan moet ik ook een waterbed gaan verschuiven en dat is geen pretje...), dus ik heb er heel wat (ook lagere snelheid of een hogere storingsgevoeligheid) voor over om de zaak op te lossen met deze kabel...
 
Dit is de schema voor je rj45 kabel

storingen heb alleen maar als je kabel dicht langs stroom (stijf ertegenaan ) en tl verlichtingen e.d loopt
 
owkee. Ik heb nu nog een probleem. Nou moet ik nog ergens een goede connector kopen. Ik ben al bij de KPN (primafoon) geweest, maar daar hebben ze alleen de rj45 connectors met op de middelste 4 plekken van die ijzertjes (koper...) . Wie weet waar ik ze kan kopen met de ijzertjes op alle 8 de plekken (of op 1,2,3 en 6, maar dat zal wel niet te koop zijn) Ik ben al bij de paradigit geweest, maar daar hebben ze ze niet en proberen ze me een complete kabel aan te smeren. ("Misschien kun je er de connectors afknippen en het dan weer aan elkaar knopen?" )
 
pc beurs of gamma karwei formido bouwmarkt 1 van deze heeft ze zeker !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan