Netwerk vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allemaal,

Ik kom er niet helemaal uit, het internet is weg gevallen en ik krijg het niet meer helemaal aan de gang.

De situatie:

Het internet komt binnen en gaat dan naar de modem met ingebouwde router (router 1), daarna gaat het door naar de switch.

De switch verdeeld het naar meerdere apparaten:

1: een aantal met lan verbonden computers
2: Router 2 (boven)
3 Router 3 (beneden)
4: Netwerk schijf (deze moet vanaf buitenaf te benaderen zijn, en dit was mogelijk door het ip adres extern in te toetsen)
5: Een camera systeem die vanaf buiten te benaderen moet zijn, dit was voorheen nog niet zo.

Vanaf alle 3 de routers heb ik internet bereik, echter kan ik vanaf router 2 en 3 wel router 1 benaderen, maar vanaf router 1 niet router 2 en 3.

Vraag 1: Hoe kan ik, als ik verbinding heb met router 1, router 2 en 3 benaderen ?
Vraag 2: Hoe kan ik, het instellen dat ik zowel de netwerkschijf, als het camera systeem kan benaderen vanaf buiten ?
Vraag 3: Eerder kon ik de netwerkschijf intern benaderen door het interne ip adres in te typen, echter moet ik nu ineens :5000 erachter zetten ?

Graag jullie reactie's,

Groeten.
Mark

Laatst bewerkt:
waarom werk je met zoveel routers
gebruik switchen dan heb je het probleem niet
en kost maar 15 euro per switch

Ik werk met 3 routers, elk op 1 verdieping.

Elke router zit achter de switch, behalve nummer 1, hierop komt het internet binnen en verdeelt het verder naar de switch.

Graag jullie reactie;s,

Groetjes,
Mark !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan