Netwerk vraagt om wachtwoord dat er niet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo, ik heb hier 5 pc's staan. 3 met Windows 7, 1 met XP en de andere is een server.
4 pc's staan boven, en 1 pc staat beneden waar het hele gezin gebruik van maakt. Het gebruikersaccount heeft geen wachtwoord. Nu kan ik van de pc beneden alle andere pc's bereiken. Maar als ik van boven de pc naar beneden wil bereiken, dan vraagt deze om Gebruikersnaam en wachtwoord (zoals alle pc's hier), maar ik heb geen wachtwoord voor die pc. Als ik geen wachtwoord intyp, zegt ie dat die pc niet toegankelijk is.

Iemand een oplossing?

Als je op de pc zowel boven als onder eenzelfde gebruikersaccount aanmaakt met wachtwoord, zal het waarschijnlijk wel lukken.

Op de andere pc's hier moet ik ook altijd een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Dat is gewoon het wachtwoord dat ingestelt is voor het account. Maar ik wil het graag zonder wachtwoord doen. Met XP vroeger lukte dat perfect.

Ja, met W98 ook. Maar sinds Vista/7 is er het e.e.a. veranderd qua beveiliging.
Ik heb hier een vergelijkbare situatie en werkt zonder problemen met dus dezelfde accounts. Ook mijn mediastreamer protesteerd niet op deze manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan